  • 11. Data: 2018-11-06 20:56:00
    Temat: Re: Taryfa G12as
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2018 o 19:44 pilocik <p...@t...pl> pisze:

    > Jeśli dobrze liczę to w przypadku Tomasza miesięczna oszczędność to
    > 2,80? oczywiście przy założeniu, że pozostałe opłaty się nie zmieniają
    >
    > wow :D

    ile zaoszczędzę to będzie widomo gdy pojawią się nowe cenniki (jeśli się
    pojawią). Jak ceny się nie zmienią to będę płacił tyle co teraz - jak nie
    zwiększę zużycia.

    TG

  • 12. Data: 2018-11-06 21:15:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I to jest wlasciwe wyliczenie brutto dla Kowalskiego. 30 groszy prad i troche ponad
    30 groszy dodatkowo plus kilkanascie zlotych oplaty stalej do rozbicia na kupione
    kilowatogodziny. Kowalskiego w domu interesuje ostateczna cena jaka ma wydrukowana na
    blankiecie do wplaty.

  • 13. Data: 2018-11-06 21:25:30
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2018 o 21:15 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > do rozbicia na kupione kilowatogodziny. Kowalskiego w domu interesuje
    > ostateczna cena jaka ma wydrukowana na blankiecie do wplaty.

    Jakie to ma znaczenie w moim wątku? - przy taryfie g12as zmienia się tylko
    opłata "za energię czynną". Pozostałe opłaty są takie same jak przy g11,
    po co tutaj o nich pisać?

    Prawie jestem na tą taryfę zdecydowany (dla mnie jest przezroczysta a
    przez kolejny rok mam zamrożone ceny) - napisałem o niej na grupie, bo
    może ktoś już ją ma (jest w ofercie od stycznia) i wyszły jakieś zapisy
    "drobnym druczkiem", których nie ma na stronie i nie mówią o nich na
    infolinii.

    TG

  • 14. Data: 2018-11-06 22:37:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jak oni to licza? Rok wczesniej iles to teraz tyle samo co rok wczesniej a gorka
    taniej. A za dwa lata tyle co dwa lata wczesniej? I to co gorka taniej czy to co rok
    za pierwszym razem drozej a za dwadziescia lat tylko gorka taniej. Czy tez maja to
    jakos olicznikowane? Ty uwazasz ze proste a ja ze spierdolone bo oparte na wrozeniu
    jesli licznik tego nie rejestruje. Dla mnie optymalny system to dwie taryfy chociazby
    dlatego ze dzialaja caly rok a nie tylko zima.

  • 15. Data: 2018-11-07 07:00:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 listopada 2018 20:49:22 UTC+1 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Pozostałe opłaty są takie same jak dla g11.
    > W moim przypadku:
    > energia czynna: 0,29643 zł/kWh
    > opłata OZE: 4,55zł/MWh
    > składnik jakościowy: 0,015621 zł/kWh
    > opłata sieciowa: 0,255225 zł/kWh
    > opłata przejściowa: 7,995 zł/miesiąc
    > opł. stała za przesył: 5,9286 zł/miesiąc
    > abonament: 0,984 zł/miesiąc

    A dlaczego w g11 siedzisz?
    To przejdż na g12w będzziesz miał wieksze oszczędności
    To g12as jeżli dobrze zrozumiałem ma ta zaletę że tańsza jest nadwyżka jaka zużyjesz
    ponad to co zużyłeś rok temu i masz zamrożone ceny na rok.
    Żadna atrakcyjność wg mnie. Podwyżki nawet jak będa to prognozują 10% więc pewnie z
    20-30zł miesięcznie na gospodarstwo domowe
    Tyle a zapewne więcej zyskasz przechodząc z g11 na g12w

  • 16. Data: 2018-11-07 07:31:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 7 listopada 2018 07:00:33 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > A dlaczego w g11 siedzisz?
    > To przejdż na g12w będzziesz miał wieksze oszczędności

    Dokładnie tak. G12as to ściema, szkoda sobie tym zawracać głowę.
    G12w i rozliczanie co pół roku lub co rok (żeby bulić jak najmniejszy
    abonament miesięczny) i tyle we temacie.

    L.

  • 17. Data: 2018-11-07 08:51:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 listopada 2018 07:31:35 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Dokładnie tak. G12as to ściema, szkoda sobie tym zawracać głowę.
    > G12w i rozliczanie co pół roku lub co rok (żeby bulić jak najmniejszy
    > abonament miesięczny) i tyle we temacie.

    Mam "rozliczenia rzeczywiste" w Energa więc co miesiąc podaję stan licznik i co
    miesiąc otrzymuję fakturę
    Az zerknąłem jak duże te abonamenty miesięczne
    I mam tam pozycję "Opłata abonamentowa" 1,5zł netto kwota więc nie zabija
    Dlatego wolę płacić co miesiąc wg faktycznego zużycia.
    http://www.energa-operator.pl/upload/wysiwyg/dokumen
    ty_do_pobrania/taryfa/taryfa_2018_ENERGA-OPERATOR_SA
    .pdf

    W pkt 8 jest tabelka z której nie wynika że przy rozliczeniu półrocznym czy rocznym
    jakies mniejsze te abonamenty. Nie wiem czy jest wogóle opcja rozliczania rocznego
    czy tam półrocznego

    A przy okazji trafiłem tu:
    http://www.energa-operator.pl/uslugi/oplaty_i_faktur
    y/jak_czytac_fakture.xml?media=print

    Wyjaśnienie wszystkich tych opłat w pkt 8 jest
    Płacimy dodatkowo m.in za to że energia jest odpowiedniej jakości(opłata jakościowa)
    oraz płacimy opłatę żeby elektrownie kredyty mogły spłacać;)- opłata przejściowa.
    Ciekawe kiedy przejdzie ta opłata;)

    http://www.energa-Opłaty za dystrybucję energii elektrycznej:
    o opłata abonamentowa - odzwierciedlająca koszty związane z odczytem układu
    pomiarowego i jego kontrolą;
    o opłata sieciowa stała - odzwierciedla ponoszone przez operatora systemu
    dystrybucyjnego koszty utrzymania urządzeń energetycznych. Jej wysokość zależy od
    rodzaju układu pomiarowego zainstalowanego u klienta (jednofazowego lub
    trójfazowego);
    o opłata sieciowa zmienna całodobowo - pochodna ilości zużytej energii,
    odzwierciedlająca koszty przesyłu energii za pomocą sieci elektroenergetycznej, w tym
    bilansowanie zapotrzebowania.
    o opłata jakościowa - pochodna ilości zużytej energii, odzwierciedlająca utrzymywanie
    standardów jakości dostawy. Jej wysokość ustala operator systemu przesyłowego -
    Polskie Sieci Elektroenergetyczne SA;
    o opłata OZE - jest opłatą zmienną, zależną jednak od ilości zużytej energii i
    związana z zapewnieniem dostępności energii ze źródeł odnawialnych w krajowym
    systemie elektroenergetycznym. Opłata OZE obowiązuje od dnia 1 lipca 2016 r.
    o opłata przejściowa - jest to opłata niezwiązana w jakikolwiek sposób z
    funkcjonowaniem przedsiębiorstwa dystrybucyjnego i najogólniej mówiąc stanowi
    przychód wytwórców (elektrowni) mający na celu pokrycie kosztów rozwiązanych kredytów
    bankowych zaciągniętych wcześniej na rozbudowę mocy wytwórczych. Wyznacza ją Urząd
    Regulacji Energetyki na podstawie ustawy o zasadach pokrywania kosztów powstałych u
    wytwórców w związku z przedterminowym rozwiązaniem umów długoterminowych sprzedaży
    mocy i energii elektrycznej.

  • 18. Data: 2018-11-07 09:05:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 06 Nov 2018 18:49:24 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Ma to sens?

    Nie ma sensu G12AS -- zazwyczaj lepiej wychodzi G12W, szczególnie jak w
    weekendy bywasz w domu i ogarniasz sprzątanie, pranie, czy choćby w lato
    jakiś klimatyzator etc.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2018-11-07 11:20:03
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 7 listopada 2018 08:51:02 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Az zerknąłem jak duże te abonamenty miesięczne
    > I mam tam pozycję "Opłata abonamentowa" 1,5zł netto kwota więc nie zabija
    > Dlatego wolę płacić co miesiąc wg faktycznego zużycia.

    No tak każdy operator ma inne pomysły. Enea np. i chyba też Tauron
    (albo któryś z nich albo oba, w każdym razie) zżera np. 6 zeta na miesiąc
    za abonament przy rozliczeniu miesięcznym a jak masz roczne to chyba 0,6 zeta
    na miesiąc więc jest różnica.

    L.

  • 20. Data: 2018-11-07 16:44:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Płacę srednio 280-290 zł miesięcznie, pozostałe opłaty są praktycznie
    > identyczne, bez wpływu na całkowitą kwotę.
    To przejdź na G12w, ja zyskałem około 50zł miesięcznie bez większego
    wysiłku ale i też mniej
    płaciłem.

    --
    Pozdr