  • 31. Data: 2018-11-10 08:37:40
    Temat: Re: Pompa do prysznica
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 10.11.2018 05:57, A S pisze:

    > Dziwne macie te żony

    Jakie żony, tacy pantoflarze. Narobią się jak głupi,
    bo "żona się uparła".

  • 32. Data: 2018-11-11 10:01:54
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-11-09 o 19:28, Maciek pisze:

    > Słuszna uwaga. Trzeba by sprawdzić, czy przy pełnym odpływie da radę
    > zassać...

    Oczywiście, że nie zassie, bo pompka w pralce nie jest pompką ssącą
    tylko tłoczącą i warunkiem jej pracy jest zalewanie tej pompki.

    Co do pomysłu pompki od prali to od razu widać kto ma takie głupie
    pomysły - expierd od wszystkiego, którego porady przynoszą więcej złego
    niż dobrego.

    Jeżeli chodzi o moją poradę to albo zostawić brodzik jeżeli nie chcesz
    się zbytnio narobić, albo obniżyć odpływ, ale wymaga to trochę roboty.

    Jeżeli odcinek poziomy rury jest długi to można się podkuć i go obniży
    zmniejszając nieco kąt nachylenia. Ale jeżeli jest to strop to tak
    zrobić nie można. bo się go osłabi. Jeżeli rura jest w wylewce i
    warstwie styropianu to tak.

    Ale można też poprowadzić nowy odcinek rury odpływowej fi 50mm i wpiąć
    się w pion fi 110 poniżej tego stropu, a rurę piętro niżej zabudować
    płytą G-K.

    Że nie ma jak się wpiąć?

    Służą do tego specjalne złączki siodłowe

    https://www.instalator.pl/2012/11/wpiecie-do-pionu-k
    analizacyjnego-trojnik-z-siodelkiem/

    W wielu hurtowniach instalacyjnych kupisz takie złączki wielu różnych
    firm np. Haas czy Alpine.

    Alpine maja nawet w Castoramie.

    Wierci się otwór w rurze kanalizacyjnej otwornicą, a następnie wkłada
    się tą złączkę, obraca i dokręca lub spina opaskami (w zależności od marki).

    Nie ma co kombinować z pompkami, zwłaszcza tymi z pralki. Zrób to
    porządnie i miej spokój na lata.

    P.S. Nie próbuj kleić, bo nie istnieją kleje, które skutecznie skleją
    rury kanalizacyjne. Są one nieklejalne.

  • 33. Data: 2018-11-12 10:23:43
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    > Pod pompa odplywowa na allegro widze tylko weze odplywowe. Pompka od pralki bedzie
    sie nadawala. Ja wiem ze najlatwiej kupic gotowe ale jak mozna zaoszczedzic poltora
    tysiaca i w razie awarii nowa bedzie kosztowala 60 zlotych to warto kombinowac.
    Pompka od pralki idealnie sie do takiego celu nadaje. Przeznaczona do umiarkowanie
    brudnej wody. Ostatnio sa tylko pompki ze sprzezeniem indukcyjnym wirnika czyli zaden
    przeciek ani przebicie nie jest mozliwe jak poprawnie zrobic instalacje wodna.

    Pompka do pralki ma filtr sitkowy do zatrzymywania nitek który trzeba
    czyścić (dostęp ), w dodatku woda z pralki zawiera proszek do prania
    który ładnie czyści instalację. Woda z prysznica będzie zawierała włosy
    i mydło które idealnie zaklejają takie sitka
    Wiem co regularnie wyciągam z kratki ściekowej pod wanną.

  • 34. Data: 2018-11-12 10:31:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 8 Nov 2018 23:20:40 +0100, Robert Wańkowski<r...@w...pl>
    wrote:
    > Zbędna zapobiegliwość. :-)
    > A to widziałeś?
    > https://youtu.be/cNjA0aee07k

    Już wiele razy było tu tłumaczone, że woda prądu nie przewodzi.

    --
    Marek

  • 35. Data: 2018-11-12 10:33:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-12 o 10:23, Roman Rogóż pisze:

> [...]
    > i mydło które idealnie zaklejają takie sitka
    > Wiem co regularnie wyciągam z kratki ściekowej pod wanną.
    Tak jak pisałem wyżej są inne wady. Te akurat, które opisałeś nie
    występują.
    Pompa z filtrem nie jest zintegrowana (przynajmniej są takie).
    Oczywiście nie forsuję tego rozwiązania. Jak widać z przykładów podanych
    jest wiele lepszych.
    Jedyna zaleta, to cena. Kilkadziesiąt zł.

    Robert

  • 36. Data: 2018-11-12 10:36:15
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-12 o 10:31, Marek pisze:

    > Już wiele razy było tu tłumaczone, że woda prądu nie przewodzi.

    Mi nie tłumacz. :-)
    To miał być właśnie przykład na ta właściwość wody.

    Robert

  • 37. Data: 2018-11-12 17:19:15
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2018-11-08 o 19:26, Maciek pisze:
    > Żona się uparła na prysznic bez brodzika. W takim układzie nie wyrobię
    > spadku, więc zostaje chyba tylko pompa odpływowa. Na Allegro widzę ceny w
    > okolicy 2000 zł. Czy ktoś to ćwiczył i spotkał może jakiś godny uwagi model
    > za mniej bandycką cenę?

    Bylem w kilku domach z prysznicami bez brodzika, załaczam
    foto jednego z nich.
    Nikomu nigdzie nie była potrzebna pompa.

    https://www.dropbox.com/s/4mtt9abrbaoo17m/PrysznicBe
    zBrodzika.jpg?dl=0

    Przy lewej scianie w podłodze widać odpływ liniowy, na
    przykład taki:
    https://nowoczesnyprysznic.pl/odplyw-liniowy-sieme-7
    00-mm-stone?gclid=EAIaIQobChMIx4_h3LGk3QIVT-h3Ch3F1Q
    2xEAQYBCABEgI0O_D_BwE

    w internecie jest tego pełno.

  • 38. Data: 2018-11-12 17:51:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sadzisz ze w pompce za 2 tysiace nie bedzie filtra i oblepiania? Obstawiam ze bedzie
    o wiele skuteczniejszy niz w pompce do pralki w zwiazku z czym bedzie wymagal
    czestszego czyszczenia. Dlaczego zalozyles ze nie bedzie jakiegos kupionego odplywu
    tylko wykuta w podlodze dziura do ktorej bedzie wrzucina pompka od pralki? Odplyw
    jest pierwszym zgrubnym filtrem.

  • 39. Data: 2018-11-12 19:08:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 08/11/2018 21:11, Irokez wrote:
    > Akwarystyczne też

    Nie znam akwarystycznej z drutem na wierzchu dotykającym wody. Możesz
    podać model?