    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Popękała mi posadzka - co z tym zrobić???
    Date: Mon, 19 Nov 2012 10:23:33 +0100

    Użytkownik "cte" napisał w wiadomości grup

    > Wylewka na podłogówce, z miksokreta, kładziona w maju. Moim zdaniem za
    > cienko (facet od wylewek był w lutym, pomierzył ile dać styropianu, dałem
    > ile chciał ale podłoga jest o centymetr, półtora niżej niż miała być -
    > wylewali oczywiście ludzie tego faceta, czego nie przewidziałem). Aha -
    > miała być 5cm nad rurki.

    4cm nad rurki wystarczy w przypadku standardowej wylewki cementowej.

    > Wylewkarze powyrywali moje dylatacje na przejściach przez drzwi bo
    > "nacinali kielnią". Z tego co się orientuję (byłem w szpitalu jak robili
    > wylewkę) po prostu dali cement w rurki od podłogówki, na to siatkę stalową
    > a na wierzch resztę cementu - i tylko to nacięli kielniami.

    To nie jest żadna dylatacja to tylko pobożne życzenie aby wylewka gdy się
    będzie kurczyć podczas wiązania pękła w tym miejscu a nie na środku pokoju.

    Dylatacje są potrzebne po to by działały gdy podłoga będzie się rozszerzać
    podczas wzrostu temperatury.

    > Przy 20 stopniach salon 5x4m popękał na cztery duże nierówne części (i
    > dużo małych nierównych). Zaczyna też pękać kuchnia.

    Dużo nierównych sugeruje, że może to nie brak dylatacji, ale x> położone
    rurki który pod wpływem zmiany temperatury wydłużają sięi wypychają lokalnie
    wylewkę do góry. Jesteś pewien że masz siatkę nad rurkami?

    > Co powinienem teraz zrobić? Przestać grzać? W sumie 20 stopni to przecież
    > nawet nie normalna temperatura tych płyt - kiedyś trzeba będzie nagrzać
    > jeszcze bardziej. Co wtedy?

    Wołaj rzeczoznawcę z uprawnieniami. Normalnie jak wylewkarze spartaczą
    robotę to się pojawia kilka losowych pęknięć, ale o przypadku by posadzka
    byłą na metrze wypchnięta 5mm do góry jeszcze nie słyszałem. Gdy to zacznie
    pracować może uszkodzić rurki i będziesz miał basen zamiast podłogi.

    Ps. Oczywiście masz jakąś umowę na wykonanie posadzek, albo nie zapłaciłeś
    im jeszcze za robotę...

    Pozdrawiam
    Ergie