eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePozioma szczelina na rury w scianie zelbetowej z kanalami › Re: Pozioma szczelina na rury w scianie zelbetowej z kanalami
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pozioma szczelina na rury w scianie zelbetowej z kanalami
    Date: Sat, 29 Jul 2017 19:18:08 +0200

    W dniu 2017-07-29 o 15:13, Tomasz Modelski pisze:
    > Witam.
    >
    > W moim remontowanym mieszkaniu w bloku z wielkiej płyty (rok 1990)
    > hydraulik na długości 2,35 m. wpuścił w scianę żelbetową z pionowymi kanałami
    odpływ wody (rura 50 mm) + rurki z wodą, czyli wykuł poziomą szczelinę na te rury.

    > Zdjęcia ilustracyjne : http://tmsship.wikidot.com/sciana

    To jest chyba płyta żerańska, ściana gęstożebrowa.

    > Czy to jest bezpieczne?
    Jak 7 piętro to już w miarę bezpieczne.
    > Bo być może jest to ściana nośna a wykuta pozioma 'szczelina' na rury jest dość
    głęboka (7 - 9,5 cm w ściane).
    > Czyli żelbetowa ściana została częściowo 'podcięta' na głębokość 7-9.5 cm na
    długości 2,35 metra.
    Wytrzyma, jakby było bardzo zle to by już rysy były.

    > Blok ma 9 pięter, ja jestem na 7-mym.
    Dlatego tutaj ma dużo mniejsze obciążenie, niż na parterze a wszędzie są
    takie same :)

    > 1. Czy taka żelbetowa ściana z kanałami może być ścianą nośną ?
    TAK, i jest.

    > 2. Proszę o pomoc, czy to co jest zrobione jest bezpieczne,
    > czy może jednak trzeba coś zrobić by ratować sytuację ?
    >
    > 3. Po drugiej strony ściany jest już sąsiad (zdaje się jego przedpokój).
    > Czy dobrze myślę że jeżeli sąsiad zrobił by w tej samej ścianie po swojej stronie
    coś podobnego, to ściana się zawali lub będzie to niebezpieczne ?

    > 4. Czy trzeba i czy da się jakoś wzmocnić tą ścianę, szczególnie na wypadek
    wystąpienia punku 3 ?
    > Mój 'majster' który doprowadził do całej sytuacji, proponuje by zaszalować wykuty
    otwór i wlać beton w te poziome kanały w ścianie.
    Ale trzeba sprawdzić czy nie mają przelotu w dół, abyście całego bloku
    od dołu nie zalewali :) ale na pewno to pomoże.

    > Czy to coś pomoże ?
    > Do jakiej wysokości należało by wypełnić kanały betonem (mogę porobić małe
    'otwory' do tych pionowych kanałów wyżej nad wykutą szczeliną).
    Wystarczy do góry otworów, więcej nie trzeba.

    > Czy przed zalaniem betonem warto by było jakoś 'uzbroić' te kanały, włożyć w nie
    parę drutów i jakich ??
    Nie.

    --
    Pozdr