eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePrawo i przewód ochronno-neutralny w instalacji dwu przewodowej. › Re: Prawo i przewód ochronno-neutralny w instalacji dwu przewodowej.
  • Data: 2018-12-10 23:51:49
    Temat: Re: Prawo i przewód ochronno-neutralny w instalacji dwu przewodowej.
    Od: abomito <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    > Jeśli instalacja w bergmanie czy innym peszlu, to koszty są w zasadzie
    > żadne - tylko materiałów.
    > Gorzej, jak instalacja wtynkowa lub podtynkowa bez osłony.
    W zasadzie masz rację-do końca lat 60-tych instalacje w rurkach osłonowych były
    układane.Wiele z nich póżniej modernizowaliśmy- wymieniane były przewody w gumie i
    aluminiowe na miedż. Dlatego wiem, że nie ma możliwości dołożenia dodatkowego
    przewodu, nie ryzykując uszkodzenia istniejących.W praktyce robiło się tak, że
    wyciągało się stare, a do nich łączyło nowe i ostrożnie wyciągało.Na prostym
    przeważnie szło.Dowcip polegał na tym, że czasem pan tynkarz sklepywał rurkę, do za
    bardzo wystawała ze ściany.Natomiast jeśli były łuki, to bardzo często trzeba było
    je odkuwać i pomagać w przeciąganiu.Nie podjął bym się takiej "bezkuciowej"wymiany.
    Jako ciekawostkę podam, że w peszlu jest tak samo...
    Pozdro.abomito