    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 27 Jul 2018 06:41:43 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Problem z folią na oknach - duży problem
    From: s...@g...com

    W dniu piątek, 27 lipca 2018 04:46:56 UTC-5 użytkownik Roman Tyczka napisał:
    > Witam,
    >
    > Jest dom, są w nim aluminiowe okna, wstawione już z 6-7 lat temu, potem był
    > przestój z budową z różnych przyczyn. Teraz jest końcówka i okazało się, że
    > nie da się z okien usunąć folii ochronnej. Wygląda jakby się zwulkanizowała
    > z aluminium. Były próby benzyną, denaturatem, suszarką do włosów, innymi
    > środkami chemicznymi - prawie nic to nie daje.
    > Czy jest na to sposób jakiś? Bo skrobanie milimetr po milimetrze to z
    > tydzień non stop na dwa etaty.
    >
    > ps. dom jest znajomego, spytał mnie o pomysł, więc ja pytam tutaj

> [...]

    Kiedys do szkoly przywiezli nowe tablice.
    Strasznie kiepsko sie po nich pisalo. Kreda sie slizgala.
    Ktos odkryl ze na nich jest jakas folia.
    To dzieci dostaly zadanie aby ja zdrapac.
    I drapaly. Cala prawie tablice odrapaly.
    Na odrapanych fragmentach pisalo sie elegancko.
    W miedzyczasie producent napisal ze to jest siakis teflon czy cos i ze zla krede
    uzywaja.

    Ale widzialem te tablice po latach i dlaej dobra byla.

    Sprobuj sie skontaktowac z producentem. On moze wiedziec co zrobic aby nie uszkodzic
    powierzchni.
    Sprobuj srodka do sciagania starych farb.
    Ale licz sie ze im bardziej agresywny srodek tym wieksza szansa na uszkodzenie
    powierzchni.

    Ja bym jednak sprobowal grzac. Albo palnikiem, albo opalarka albo zelazkiem.
    Plastik musi puscic powyzej tych 250 stopni.
    A ten klej to srodkiem do usuwania naklejek. Albo nafta.