  • 21. Data: 2011-01-26 19:38:31
    Temat: Re: Projekt "z wymaganiami".
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Qlfon" <r...@l...pl> wrote:

    > No to powiem "Szacun" widziałem projekty z biur architektonicznych (np. z500)
    > w okolicach 10kpln:). Ktoś mi kiedyś rzucił taką kwotę to i dlatego się pytam.
    > Fajnie że to tak nie musi być:)

    Moi rodzice za indywidualny projekt jakieś 15 lat temu zapłacili trochę więcej
    niż 10 tys (wówczas ponad 100 baniek :D)

    --
    Bartek

  • 22. Data: 2011-01-26 19:39:20
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    > Dzięki Budyń, szczerze mówiąc to się trochę boję "kanady". Wiem, że to
    > głupie i dom mi na 100 lat niepotrzebny. Już nawet myślałem coby pójść w
    > prefabrykowane domy... Na razie to tylko przymiarki, ani działki nie mam
    > ani sprecyzowanej na 100% wizji. Choć jak znam życie to taka wizja
    > powstaje po 3cim domu;) Jak będę wiedział jak ma dom wyglądać to będę
    > szukał odpowiedniej działki z możliwościami na jego postawienie...

    przyjmij jakas kolejnosc
    dzialka - > warunki zabudowy (te mozna negocjowac z gmina)
    dzialka - > miejscowy plan i tu w 95% jestes skazany na dworek
    i dopiero tu szukanie (wymyslanie) projektu

    Andrzej

  • 23. Data: 2011-01-26 19:49:03
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > To jak moge ci doradzic skorzystaj z kontaktu z HANA.
    > Bardzo rzeczowo i konkretnie odpowiada na grupie.
    > Przemek

    to nic osobistego, HANA rzeczywiście wydaje się mieć pojęcie, o tym co
    robi...
    ale ja jednak bym doradzał znaleźć architekta na miejscu, jeśli
    projekt indywidualny, to pewnie parę razy po kilka godzin trzeba
    będzie się spotkać i obgadać szczegóły...
    ja u siebie w Białymstoku znalazłem takiego, który poświęcił sporo
    czasu na moje marudzenie, zaczeliśmy od luźnych koncepcji, potem
    poprawiał i poprawiał, spotkał się nawet z fachowcami, co mieli
    budować, żeby ustalić szczegóły technologii... a za wszystko wziął 6,5
    tys z vatem...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 24. Data: 2011-01-26 22:11:09
    Od: "Walkie!" <w...@w...com>

    W dniu 2011-01-26 14:49, Qlfon pisze:

    > Dzięki b.
    > Cóż, o warunkach zabudowy to już się nasłuchałęm i wiem, że nie będzie
    > łatwo:( Ciekaw jestem tylko jakie koszta są związane z projektem
    > indywidualnym? 15-20kpln?

    My w 2010 roku tworzyliśmy projekt indywidualny.
    Polecam, gdyż można "uszyć" dom wg potrzeb i możliwości.
    A projekt kosztował właśnie 7 tys plnów.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 25. Data: 2011-01-27 07:50:18
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.01.2011 14:10, Qlfon pisze:

    > - bez garażu w bryle (ale tu pójdę na ustępstwa)

    Pamiętaj, że stawka podatku za garaż stojący osobno będzie wyższa.
    Ustawowe limity są 10x takie jak dla powierzchni mieszkalnej czy garażu
    w bryle budynku mieszkalnego.

    [ciach]

    > - płaski dach, bryła "nowoczesna" - nie "dworek":)

    Jak inni wspominali - będzie zapewne zgrzyt ze strony planu
    zagospodarowania.

    I, mam nadzieję, bierzesz pod uwagę śnieg itepe?

  • 26. Data: 2011-01-27 08:00:56
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Pamiętaj, że stawka podatku za garaż stojący osobno będzie wyższa.
    > Ustawowe limity są 10x takie jak dla powierzchni mieszkalnej czy garażu
    > w bryle budynku mieszkalnego.

    Mało tego. Okna, brama garażowa, materiały budowlane - wszystko z VATem 22%.
    Mnie najbardziej bolała brama garażowa... 15% różnicy w cenie. Ale i tak
    polecam.

    --
    Bartek

  • 27. Data: 2011-01-27 08:21:52
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2011-01-27 09:00, Bartek pisze:

    > Mało tego. Okna, brama garażowa, materiały budowlane - wszystko z VATem
    > 22%. Mnie najbardziej bolała brama garażowa... 15% różnicy w cenie. Ale
    > i tak polecam.

    Andrzej, Bartek - dzięki wielkie - nie miałem o tym pojęcia (w sensie VAT)
    Śnieg, cóż - można zrobić tak by dach z dołu wyglądał na plaski a
    naprawdę miał kilka stopni spadku. W naszym warunkach ile stopni
    nachylenia trzeba mieć by spać spokojnie a nie ganiać z szuflą po dachu?

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 28. Data: 2011-01-27 08:32:38
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Śnieg, cóż - można zrobić tak by dach z dołu wyglądał na plaski a naprawdę
    > miał kilka stopni spadku. W naszym warunkach ile stopni nachylenia trzeba
    > mieć by spać spokojnie a nie ganiać z szuflą po dachu?

    Vat vatem-na etapie budowy to przebiolejesz tu róznice nie będa takie duże.
    Ale coroczny podatek za garaż wolnostojacy będzie wyższy zapewne jak za cały
    dom.

    Krzysiek

  • 29. Data: 2011-01-27 08:39:33
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > miał kilka stopni spadku. W naszym warunkach ile stopni nachylenia trzeba
    > mieć by spać spokojnie a nie ganiać z szuflą po dachu?

    ja mam okolo 15st , i w zeszłym roku szuflowałem :/ Mysle ze z 40stopni
    dopiero załatwi sprawe.
    a wolnostojący garaż gdybyś planował blisko budynku i połączył je galeryjką
    jakąś to przestanie być wolnostojący -> mniejsze ceny i podatki. A różnica w
    podatkach jest znaczna.

    b.

  • 30. Data: 2011-01-27 11:42:11
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 26-01-2011 o 20:35:29 HANA <h...@g...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > nie nie musi tak byc ale...
    > wiem ze niektore gminy daja PnB tylko na projekt architektoniczny plus
    > konstruktor
    > i taki dostaniesz za 2,5-3 kpln
    > ale potem sa schody z instalacjami i w sumie i tak wychodzi kolo 8-10k
    > plus
    > projekty przylaczy.
    Ale w projektach z biur i tak nie ma przyłączy, trzeba za nie ekstra
    płacić.
    Poza tym projekt gazowy zrobi za 500-600zł, energetyka podobnie,
    uzgodnienia zrobi sam,
    jedynie za adaptację do dziqałki zapłaci architektowi, ale w sumie go to
    nie wyjdzie
    tyle co piszesz, ja za projekt zapłaciłem 2100 ale podobnie jak adam
    wiedziałem co ma

    --
    Pozdr
    JanuszK