    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Re: Projektor ciag dalszy.
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <pfquvd$osk$1@news.icm.edu.pl> <x...@m...org>
    <1...@m...org> <1...@m...org>
    <5b276de3$0$596$65785112@news.neostrada.pl> <pg7r50$vk4$1@dont-email.me>
    <5b2e32ca$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <5b2eccb9$0$672$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <5b2f6b7c$0$685$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 24 Jun 2018 11:29:43 GMT

    On Sun, 24 Jun 2018 11:59:24 +0200, Marcin N wrote:
    > Ma swoje zalety, a w zasadzie jedną - potrafi TANIO wygenerować dużą
    > przekątną.
    > Jednak poza tą zaletą - ma same wady.

    Ku sprawiedliwości muszę dodać iż niski koszt przekątnej to nie jedyna
    zaleta projektora, są jeszcze co najmniej trzy:
    - światło odbite
    - widoczność mało zależna od kąta patrzenia
    - nie zabiera użytecznego miejsca (pod sufitem z reguły miejsca dość)

    Jakieś 10 lat temu sam używałem projektora w domu. Nie jako telewizora,
    bo takiego ustrojstwa nigdy nie miałem, ale do oglądania filmów
    wieczorem. Nie jeden projektor a nawet dwa, bo pierwszy wyzionął ducha po
    2 latach (coś w nim buchło dość głośno i już nigdy się nie włączył). Ten
    drugi to Optoma, a poprzedni nie pamiętam, ale też jakiś niedrogi
    chińczyk (zarówno pierwszy jak i drugi kosztował coś w okolicy 350 euro).

    Trochę szumiało, trochę grzało (w letnie wieczory robiło się w sypialni
    znacząco cieplej), jakość była daleka od tego co robi się dziś (to była
    matryca 800x600 zasilana z VGA), ale mimo tego bardzo fajnie się oglądało
    taki kilkumetrowy ekran przy zasłoniętych oknach. Dziś projektor leży na
    strychu nieużywany, wcale nie dlatego że się znudził, tylko po prostu nie
    mam już na takie wieczorne rzeczy czasu. W pełni jednak rozumiem ludzi
    którzy kochają się w projektorach. Rozumiem także tych co preferują dużą
    plazmę czy tam inne LCD. To po prostu dwie całkiem różne technologie,
    których zastosowania niezupełnie się pokrywają - dyskutowanie o ogólnej
    wyższości jednego nad drugim mija się więc z celem.

    Mateusz