  • Data: 2021-06-20 10:57:50
    Temat: Re: Projektowanie kuchni - dodatkowy wyciąg
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-06-13 o 11:59, Budzik pisze:
    > Przy projektowaniu kuchni wyszła taka mała zagwozdka.
    > Projektant proponuje aby w miejscu gdzie stoi czajnik, termomix etc dac
    > dodatkowy wyciąg, nawet taki bez podłaczenia do komina wentylacyjnego,
    > po to aby chronic szafki przed wilgocią.
    >
    > Czy to ma rzeczywiście sens?
    > Ja rozumiem, ze taki wyciąg zniweluje zapachy ale wilgoć?
    > Przeciez ona nie zdematerializuje sie magicznie po wciagnieciu do
    > pochłaniacza.
    > Ma to sens?

    Wbrew temu co piszą tutaj niektórzy "specjaliści od wszystkiego", ze
    swojego doświadczenia napiszę, że warto. Obecnie sam bym zrobił u siebie
    i dołożył taki okap w miejscu gdzie stoi czajnik i ekspres do kawy.
    Niestety jego brak, zmusza do ustawiania urządzeń na skraju blatu,
    obróconych w taki sposób, aby para nie leciała pod szafki. Jest to
    niewygodne i niebezpieczne, zwłaszcza jak w domu są małe dzieci. Z tego
    samego powodu musiałem się pozbyć urządzenia do gotowania na parze.

    W przypadku urządzeń takich jak zmywarka, mikrofala czy piekarnik, meble
    zabezpiecza się specjalną samoprzylepną folią aluminiową.

    W przypadku szafek nikt nie będzie ich oklejał od spodu folią
    aluminiową, ponieważ będzie ona widoczna.

    Czy ma sens stosowanie takich okapów bez wyrzutu w komin? Oczywiście, że
    ma i że wilgoć się nie zdematerializuje, ale zostanie ona rozproszona w
    całej kubaturze pomieszczenia. Para będzie rozrzedzana powietrzem w
    miejscu, gdzie ona powstaje. Dzięki temu nie będziesz miał miejscowego
    przekroczenia punktu rosy i wnikania kropel wody w krawędzie płyt.
    Rozproszona para tylko w nieznacznym stopniu podniesie wilgotność
    względną w pomieszczeniu, a za jej usuwanie odpowiedzialna jest sprawna
    wentylacja.

    Co do frajerstwa - to zapewne frajerem będzie ten kto zaoszczędzi na
    dodatkowym okapie kilkaset złotych, a zniszczy meble warte kilkanaście
    czy nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych, bo tyle obecnie kosztuje
    wykonanie mebli kuchennych.