    From: "Darek" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Prośba o opinie - projekt Zx10
    Date: Sun, 13 Dec 2009 08:20:50 -0000

    Co do stylu budynku to sie nie wypowiadam, poniewa
    niezbyt mi przypada do gustu. Wole skosy w sypialniach
    w ktore sie wali glowa :-), tez tak projektuje swoj dom.

    Pozytywne w moim przekonaniu:

    Posiadanie spizarni zapewne wygodne - ja niestety nie mam
    na nia miejsca.

    Salon dosc obszerny i duzo przeszklen co jest fajne.

    Budynek oparty na bazie kwadratu, co powinno pozytywnie
    wplynac na energooszczednosc.

    Fajna jest wlasna łazienka dla jednej sypialni.
    Garderoba rowniez.

    Negatywne w moim przkonaniu:

    W kuchni za duzo okien, nie ma miejsca na szafki wiszace,
    ale moze nie chcesz i wystarcza stojace.

    dlugi i troche kiszkowaty korytarz/hol, ale to w sumie dyskusyjne
    czy jest to minusem, mie sie nie podoba.

    co z wentylacja kuchni, nie ma tam zadnego komina? chyba ze
    przy otwartej kuchni niepotrzebny - tu nie wiem nie znam sie,
    poniewaz jestem zwolennikiem zamknietych kuchni.
    Chyba ze planujesz wentylacje mechaniczna.

    co z wentylacja łazienek na poddaszu?

    co z wentylacja garderoby?

    Jak dla mnie za duzo przeszklen w sypialni nr3 i 4. Tam bedziesz
    spal wiec po co tyle swiatla, ktore w sumie przeszkadza wczesnym rankiem.
    Konstrukcja domu jest tak pomyslana zapewne aby garaz znalazl sie od strony
    polnocnej wiec okna sypialni beda wychodzily na najbardziej naswietlone
    strony
    swiata. Ale zawsze sa rolety.

    Taras na pietrze, jest to dla mnie dosc dyskusyjne, ale jak sie komus
    podoba,
    ja swiadomie zresygnowalem z balkonu na poddaszu, poniewz jedyne do czego
    by mi sie przydal do chyba zeby po przebudzeniu isc zapalic a koszt
    wykonania
    takiego tarasu chyba bedzie nie maly. Ale balkon to nie taras wiec moze dla
    Ciebie bedzie ok.

    To tyle ode mnie. Co do min cenowych to sie nie wypowiem, poniewaz sam
    dopiero bede budowal wiec nie mam doswiadczenia.

    Moze ktos w przyblizeniu moze powiedziec ile budowa takiego domu moze
    kosztowac,
    jednak bez takich "fanaberii" jak drzwi wew. za 2k., mowie o wersji dla
    normalnego
    ubogiego obywatela nie budujacego z totalnego szmelcu.

    Pzdr
    Darek