  • 31. Data: 2016-01-27 10:54:49
    Temat: Re: Prywatny wodociąg/kanalizacja w drodze gminnej.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 stycznia 2016 10:35:49 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
    > Drugiej nitki nie można ciągnąć bo za wąska droga 3m (podobno - tak mówią
    wodociągi).

    Próbuj w tym kierunku. U mnie w jednym wykopie szerokości ok 1metra( na łychę od
    białorusi) zgodzili się na 2 rury(pe fi 32 chyba) i kanalizę.
    Rury na głębokości ponad metra po lewej stronie wykopu, zasypane zagęszczone i pół
    metra wyżej rura kanalizacyjna.
    Te przyłącza to do mnie i sąsiada- zrobiliśmy dwa razy ok 100-150metrów przyłącza bo
    było prościej jak jedną grubą rure i odnogi do nas(wtedy to siec podobno i
    papierologia większa)
    Kanalizę mamy jedną nitkę z odnogami do nas.
    Kilka tygodni walki w wodociągach o to było ale w końcu się zgodzili.

    > Najlepiej wolałbym studnie głębinową i hydrofor ale >wg urzędasów musi być
    podłączenie do wodociągu.
    A jeśli sąsiedzi odmówią zgody na wpięcie top może wtedy "brak możliwości
    technicznych" do wodociągu
    i się na studnie zgodzą?
    Tu gdybam bo co gmina to inne zwyczaje.

  • 32. Data: 2016-01-27 11:19:49
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > no niestety
    >
    > osoby, które chcą po 3 kafle za wode zapłaciły 18tyś bo robili jeszcze przekop pod
    drogą publiczną. Osoba, która chce 12sz - mówi, że to połowa kosztów jaki poniosła by
    podłączyć wode (oni tez płacili po 3 kafle 2 pierwszym inwestorom + 150m swojego
    rurociągu)

    > Będę chciał się podpiąć to trzeba będzie zapłacić. Nie podepnę się to nie odbiorą
    domu.
    > Drugiej nitki nie można ciągnąć bo za wąska droga 3m (podobno - tak mówią
    wodociągi).

    mozna mozna -tyle ze to techniczny kretynizm.

    > Najlepiej wolałbym studnie głębinową i hydrofor ale wg urzędasów musi być
    podłączenie do wodociągu.

    masz na to kwit ze nie moze byc studnia?

    b.

  • 33. Data: 2016-01-27 16:26:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znowu balsam dla moich oczu.

  • 34. Data: 2016-01-27 19:34:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 stycznia 2016 16:26:42 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Znowu balsam dla moich oczu.

    Zwroc uwage, ze skoro chce sie tam budowac to ma ku temu jakies racjonalne
    powody - moze miejsce jest swietne i tak mu sie podoba, ze jest w stanie
    wybulic te 18k na glupia wode. To inwestycja. Pozniej nastepny sie obok
    wybuduje to odzyska polowe z tego :-)

    Kupujac mieszkanie tez mozesz kupic kawalerke ze wspolnym sraczem na korytarzu
    jak u Kiepskich, a mozesz dwupoziomowy apartament z prywatnym strzezonym
    miejscem parkingowym i widokiem na polmilionowe miasto. Jedno moze kosztowac
    50 tys, drugie 5 mln.

    Takze.. nie wiem co to zmienia w kwestii zamieszkania dom VS mieszkanie - to
    tylko jednorazowa inwestycja.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2016-01-27 20:15:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dom tez mozna postawic za 50 tysiecy albo za 5 milionow. A i tak pomijajac jednostki
    wszyscy mieszkaja w takich tanszych. Za 10 tysiecy jedna osoba moze kupic wody na
    kilkanascie lat.

  • 36. Data: 2016-01-27 20:28:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-01-27 o 10:35, uciu pisze:

> [...]
    wodociągi).
    > Najlepiej wolałbym studnie głębinową i hydrofor ale wg urzędasów musi być

    Ale jakieś warunki zabudowy dostałeś i w nich powinno być napisane czy
    lokalne przedsiębiorstwo jest w stanie dostarczyć ci wodę czy nie.
    Jak są w stanie to podłączasz się do nich, jak nie to studnia. To na
    Gminie spoczywa obowiązek dostarczenia wody i odbioru ścieków od
    mieszkańców.

    Urzędasy nie mogą Cię zmusić do podpięcia się do prywatnych sieci wody i
    kanalizacji, bo równie dobrze mogliby ci nakazać dowożenie wody
    butelkowanej.

    Poza tym, czy ci Twoi sąsiedzi mają rachunki/faktury za te przyłącza, bo
    po pierwsze możesz partycypować ale tylko w udokumentowanych przez nich
    kosztach. Po drugie sieci wodne i kanalizacyjne podlegają amortyzacji,
    nie wiem w jakiej dokładnie wielkości, ale może tak jak budynki 2% rocznie.
    Czyli za każdy rok istnienia tej sieci jej wartość spada o ten procent,
    i ewentualnie tyle powinieneś płacić.

  • 37. Data: 2016-01-27 21:04:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 stycznia 2016 20:29:22 UTC+1 użytkownik nadir napisał:
> [...]
    > Czyli za każdy rok istnienia tej sieci jej wartość spada o ten procent,
    Dopoki wodociąg jest prywatny to sąsiedzi nawet mu żadnych rachunkow nie muszą
    pokazywać a i amortyzacja im wisi.
    Gdyby teraz ktoś chciał się np do mojej rury podłączyć to na moich warunkach, a i
    faktur żadnych już nie mam bo i po co.

  • 38. Data: 2016-01-27 21:12:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 stycznia 2016 20:15:18 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Dom tez mozna postawic za 50 tysiecy albo za 5 milionow. A i tak pomijajac
    jednostki wszyscy mieszkaja w takich tanszych. Za 10 tysiecy jedna osoba moze kupic
    wody na kilkanascie lat.

    Nie znam nikogo, kto mieszka w domu za 50 tys. Chociaz zgodze sie, ze daloby
    sie taki postawic. Raczej srednia to 300-600 tys. Nie wiesz ile autorowi
    zostanie - moze nawet uwzgledniajac te 18k na wode wybuduje taniej, niz
    ktos, kto kupi mieszkanie w centrum? :) Takze to zaden argument.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2016-01-27 21:34:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-01-27 o 21:04, Kris pisze:
    > Dopoki wodociąg jest prywatny to sąsiedzi nawet mu żadnych rachunkow nie muszą
    pokazywać

    Tylko, że prywatny wodociąg to nie sieć miejska i nakazu podłączania się
    do niego nie ma.

    > a i amortyzacja im wisi.

    Im może wisieć, ale jak kiedyś gmina/wodociągi będą chciały to kupić czy
    przejąć to za faktyczną a nie wyimaginowaną wartość.

    > Gdyby teraz ktoś chciał się np do mojej rury podłączyć to na moich warunkach, a i
    faktur żadnych już nie mam bo i po co.

    Twój rurociąg to i warunki dyktujesz, ale czy masz faktury czy nie, to
    wartość to jakąś ma i da się to wycenić. A czy przepłaciłeś czy chcesz
    się na tym dorobić, to już inna sprawa.

  • 40. Data: 2016-01-27 21:43:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 stycznia 2016 21:34:48 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

    > Tylko, że prywatny wodociąg to nie sieć miejska i nakazu podłączania się
    > do niego nie ma.

    Ale wątek poki co dotyczy prywatnegp

    > Im może wisieć, ale jak kiedyś gmina/wodociągi będą chciały to kupić czy
    > przejąć to za faktyczną a nie wyimaginowaną wartość.

    A po kiego np ja miałbym oddawać gminie moją rure z wodą?
> [...]
    >
    > Twój rurociąg to i warunki dyktujesz, ale czy masz faktury czy nie, to
    > wartość to jakąś ma i da się to wycenić. A czy przepłaciłeś czy chcesz

    Wycena jest taka jaką zaakceptują strony.