    From: "Mr Jones" <s...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Przebudowa domu - odległość od linii nn
    Date: Mon, 20 Sep 2010 19:40:54 +0200

    Użytkownik <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:i6vdh5$471$1@inews.gazeta.pl...
    > Dzień dobry.
    > Przymierzam się do przebudowy domu.
    > Sytuacja przedstawia się następująco :
    >
    > http://img269.imageshack.us/img269/921/problemyj.jpg
    >
    > W okolicach przewodów nie będzie żadnych okien , itp...
    > Wyczytałem, że minimalny odstęp od zabudowań to 1 m.
    > Tutaj wyjdzie sporo mniej, ale skoro w latach 50 ktoś na to pozwolił,
    > to czy teraz może robić problemy ?
    >
    > Wiem, ze wszystko da się zrobić, ale przesuwanie tej linii ze wzgl.
    > finansowych nie wchodzi w grę, a dom trzeba by podwyższyć ;)
    >
    > Przewody mają ok 1 cm grubosci i nie są izolowane.

> [...]

    Tak nie może być, możesz mieć problemy z nadzorem budowlanym, odbiorem
    budynku itd. daj lepiej wysięgnik podtrzymujący, przewody zawsze można
    odchylić od trasy lini nawety na 1,5 m, wysięgnik wygląda jak klamra do
    przyłącza wysunięta prostopadle do ściany na wysięgniku. Opcją jest
    przebudowa linii lub wymiana przewodów na izolowane a to dużo większe koszty
    niż taki wysięgnik. Najlepiej pogadaj z chłopakami z posterunku
    energetycznego, zrobią ci tą klamrę od ręki i będziesz miał z głowy.

    pozdr.
    Jones