    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Przecinarka do glazury. Jak?
    Date: Thu, 18 Nov 2010 09:05:13 +0100

    W dniu 2010-11-18 08:49, jagr pisze:
    > Człowiek stale ma problemy i czuje się jak jakaś gapa.
    > Kupiłem przecinarkę z kółkiem i nie potrafię się nią posługiwać.
    > W którą stronę prawidłowo się ciągnie ten "bajer" z kółkiem?
    > Czyli właściwie się ciągnie za tą rączkę dociskając czy się nią pcha?
    >
    > Próby wypadły fatalnie, bo kafelek nie pęka wzdłuż zarysowania, ale w
    > poprzek. Podstawa jest za miękka, niestety.
    > Poza tym, ta łamiąca stopka mi się pałęta w czasie zarysowywania kafla.
    > Chyba robię coś źle.
    > Ostatecznie będę tym urządzeniem zarysowywał, a łamał jak kiedyś, na pręcie,
> [...]

    Podobne problemy miałem i tak zacznij sobie od łatwych płytek - czyli od
    tych z gładką powierzchnią. Musisz wyczuć moc nacisku w zasadzie ma on
    być minimalny. Przed rozpoczęciem prób wymień kółko i tuleję jeżeli są
    stare mogą skutecznie utrudniać cięcie. Pchasz od siebie. Jak już dobrze
    natniesz to i ładnie się złamie.
    No i praktyka czyni mistrza - ale jak już raz załapiesz to będzie Ci szło.

    Sam miałem z tym sporo problemów, poprosiłem znajomego o szkolenie i
    okazało się, że tuleja w pożyczonej maszynce była już do wymiany.

    Jak cię wk...,a nie masz dużo cięcia to lepiej kup diamentową tarczę do
    kontówki tnie się tym fajnie ale powoli.

    Ariusz