    From: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pytanie o drenaż opaskowy
    Date: Thu, 19 Aug 2010 19:36:19 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    ja mam sama gline i drenaz zrobilem tak :
    - rure drenarska owinelem geowloknina (3zl/mb) za pomoca sznurka, wykopem
    dojechalem do samego spodu fundamentow i tam podsypalem ok.2-5cm zwiru robiac
    tym samym spadek w kierunku odplywu. wsadzilem owinieta rure i podsypalem
    zwirem jakies 20-30cm . na to juz do samej gory grunt rodziny czyli gline.
    Izolacje fundamentow mam typu ciezkiego czyli bloczki malowane
    dysperbitem,sturodur na klej, siatka, znow dysperbit, na to folia kubelkowa.

    czy tanio to nie wiem..tragedii jakiejs finansowej w kazdym razie nie bylo, a
    drenaz dziala az milo, bo wczesniej po nawet malych opadach mialem dom w
    wodzie, w teraz suchutko :-)
    Studzienki rewizyjne zrobilem z trojnikow 110 i rury 110 (pare zlotych) -
    mialem nie robic wogole bo nei zamierzam tam zagladac ale dla swietego spokoju
    wsadzilem te pseudo rewizje - chocby dla kontroli czy woda jest w drenie :-)
    Kolanek drenarskich nie montowalem wogole! z budowy zostal mi drut 6 ze
    strzemion i stwierdzilem ze rure drenarska 100 przygwozdzajac po bokach takimi
    pretami mozna giac w promieniu identycznym jak przy pomocy kolan i tak tez
    zrobilem :-)

    PS. osobiscie chcialem drenaz zrobic nizej niz fundament ale kierbud stanowczo
    sie sprzeciwil mowiac ze jak dam nizej to "odessie" mi cala woda spod
    fundamentow, glina moze sie skurczyc i powstana pustki mogace skutkowac
    poznieszymi peknieciami - i jakos mu zaufalem :-)