  • Data: 2009-11-13 09:24:29
    Temat: Re: Pytanie o koszty podpiwniczenia
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    arek pisze:
    > Witam
    >
    > Chciałbym zapytać kogoś, kto się w temacie orientuje, jaka jest różnica w
    > kosztach budowy domu z użytkowym poddaszem oraz takiego samego domu
    > częściowo podpiwniczonego. Dom ok. 100-120m2, możliwie jak najprostsza
    > (najtańsza) bryła - bez żadnych wykuszy, załamań, łuków itp. na ścianach.

    Najprostszą i najtańszą bryłę stanowi tzw. kostka. Czyli to co budowali
    nasi rodzice, tyle że w nowocześniejszym wydaniu. Dodatkowo taka bryła
    najlepiej wykorzystuje przestrzeń. Masz pełne piętro bez żadnych skosów.

    Mój kolega ma działkę 14m i piękny nowoczesny projekt domu. Miał o tyle
    łatwiej, że mógł się "przykleić" jedną ścianą do sąsiada, ale Ty masz
    szerszą działkę niż on więc wychodzi podobnie. Projekt robił
    indywidualnie, ale nie wydaje mi się, żeby to było dużo droższe
    rozwiązanie biorąc pod uwagę ile trzeba zapłacić za adaptację gotowego
    projektu do działki itd.

    Naprawdę przemyśl nowoczesną kostkę. Wychodzi tanio, ładnie i
    przestrzennie. Problemem mogą być warunki zabudowy, bo teraz jest moda
    na skośne dachy, ale wszystko jest do przewalczenia. Znam przypadek,
    gdzie inwestor wywalczył możliwość zbudowania kostki choć pierwsze
    warunki zabudowy wykluczały taką formę budynku.

    PZDR
    Shaman