  • 1. Data: 2012-01-21 17:25:02
    Temat: Pytań kilka :)
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    Witam serdecznie.
    Stan SZ zakończony - teraz zimą nieco oddechu na złapanie kaski :) aby
    na wiosnę ruszyć pomalutku dalej.
    Zimę ( jaka by ona nie była ) mam zatem na myślenie.
    Pytanie 1: Balkon mam zamiar wypłytkować ale nie mam jeszcze balustrad a
    będzie to robione właśnie w tej kolejności, jak zatem przygotować się do
    zamocowania balustrad ? Czy już teraz wywiercić otwory na śruby/kotwy
    czy coś tam do mocowania czy dopiero po założeniu płytek jechać przez
    płytki ?
    Wadą tego drugiego rozwiązania jest chyba to, że jak trafie w zbrojenie
    to bez płytki zrobię kolejny otwór obok a ten w płytkach do niego
    dopasuję - w drugą stronę będzie gorzej.

    Pytanie 2: Mam wewnątrz tynk tradycyjny i pierwszą pracą będzie
    gładzenie ścian. Czy warto to robić przed zamocowaniem parapetów
    wewnętrznych czy jednak najpierw zamocować te parapety ?

    Pytanie 3: W szafie tzn.garderobie ok. 6,5m2 mam zamiar ściany wyłożyć
    drewnem, nie wiem jeszcze czy będzie do deska, płyta, boazeria itp. -
    może podpowiecie co się najlepiej sprawdza natomiast zasadnicze pytanie
    brzmi : czy warto tam gładzić ściany ? Niby to tylko kilkadziesiąt m2
    powierzchni ale czy ma to sens ? Dodam tylko, że ekipa tynkarska była
    wyśmienita i tynk cem-wap mam baaaardzo równy :)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-01-21 17:56:54
    Temat: Re: Pytań kilka :)
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "pilocik" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Wadą tego drugiego rozwiązania jest chyba to, że jak trafie w zbrojenie to
    > bez płytki zrobię kolejny otwór obok a ten w płytkach do niego dopasuję -
    > w drugą stronę będzie gorzej.

    Jedynym rozsadnym rozwiazaniem jest mocowanie balustrady do "czola" plyty
    balkonowej. Elementy mocujace powinny miec tzw. kapinosy, zeby woda nie
    splywala po plycie, tylko "urywala" sie na balustradzie.
    Wiercenie otworow pionowo w plycie zawsze rodzi problemy z podciekaniem wody
    przez kotwy/kolki pod plytki. Raz, ze plytki moga odstawac, dwa, ze pod
    spodem z czasem tynk/struktura bedzie sie odspajac.

    > Pytanie 2: Mam wewnątrz tynk tradycyjny i pierwszą pracą będzie gładzenie
    > ścian. Czy warto to robić przed zamocowaniem parapetów wewnętrznych czy
    > jednak najpierw zamocować te parapety ?

    Obrobic musisz i parapety, wiec parapety przed gladzeniem lub rownolegle.

    > brzmi : czy warto tam gładzić ściany ? Niby to tylko kilkadziesiąt m2
    > powierzchni ale czy ma to sens ? Dodam tylko, że ekipa tynkarska była
    > wyśmienita i tynk cem-wap mam baaaardzo równy :)

    Na dobra sprawe mozna bylo tam i tynkow nie robic, wiec i gladzenie to
    niepotrzebny koszt skoro to wszystko zakryjesz drewnem.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2012-01-21 18:33:01
    Temat: Fwd: Re: Pytań kilka :)
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

> [...]
    > to bez płytki zrobię kolejny otwór obok a ten w płytkach do niego
    > dopasuję - w drugą stronę będzie gorzej.
    Ja ci napiszę jak ja zrobiłem, przykręciłem do betonu dwa pręty pomalowane
    z płytką
    w narożnikach barierki, pręty stoją na sztorc, na balkon dane jest 25cm
    styro na to
    podwójna folia i wylewka 3cm z podwójną siatką szklaną z dołu i góry.
    Miejsca gdzie pręty wychodzą z wylewki są zabezpieczone silikonem
    neutralnym.
    No to wiosną będę układał płytki, a przy prętach dam silikon w kolorze
    fugi.
    JAko że u mnie jest to mały tarasik to tylko z boku ma jeszcze ocieplenie,
    ty ociepl także od dołu bo balkony betonowe mocno wychładzają strop.
    Chyba że masz na specjalnych dystansach izoalcyjnych to wtedy możesz nie
    dać
    izolacji chodź wątpie czy ktokolwiek to używa.

    > Pytanie 2: Mam wewnątrz tynk tradycyjny i pierwszą pracą będzie
    > gładzenie ścian.
    Czym gładzisz,gipsem? jeżeli tak to wg mnie nie warto, gipsowe ściany
    są delikatne i każdą ryskę widać, szczególnie jak się ma male dzieci.

    > Czy warto to robić przed zamocowaniem parapetów wewnętrznych czy jednak
    > najpierw zamocować te parapety ?
    Zalożyć parapety i obkleić.

> [...]
    > drewnem, nie wiem jeszcze czy będzie do deska, płyta, boazeria itp. -
    > może podpowiecie co się najlepiej sprawdza natomiast zasadnicze pytanie
    Szkoda kasy, deska się najbardziej wykrzywi, im więcej plastiku tym
    trwalszy w sensie zmian po latach, drzewo pracuje i pojawiają się szpary.
    Pytanie czy trzeba wykładać, może dobra tapeta wystarczy?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2012-01-22 09:50:19
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "pilocik" napisał w wiadomości grup
    da.pl...

    >? Czy już teraz wywiercić otwory na śruby/kotwy czy coś tam do mocowania
    >czy dopiero po założeniu płytek jechać przez płytki ?

    -- Pozdrawiam
    Kris

  • 5. Data: 2012-01-22 18:57:49
    Temat: Re: Re: Pytań kilka :)
    Od: "arek" <n...@m...pl>

[...]

    A co przy drzwiach balkonowych - płytki będą doklejone do drzwi i
    uszczelnione tylko jakimś silikonem? Pytam, bo nie gość namawiał na wylewkę
    1 cm niżej niż spód drzwi i wkładanie płytek pod ramę drzwi. Żeby się nie
    lało po drzwiah pod płytkę tyko na płytkę...

  • 6. Data: 2012-01-23 09:08:41
    Temat: Re: Re: Pytan kilka :)
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-01-2012 o 19:57:49 arek <n...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    > pomalowane
    > z p?ytk?
    > w naro?nikach barierki, prety stoj? na sztorc, na balkon dane jest 25cm
    > styro na to
    > podwójna folia i wylewka 3cm z podwójn? siatk? szklan? z do?u i góry.
    > Miejsca gdzie prety wychodz? z wylewki s? zabezpieczone silikonem
    > neutralnym.
    > No to wiosn? bede uk?ada? p?ytki, a przy pretach dam silikon w kolorze
    > fugi.
    >
    > A co przy drzwiach balkonowych - p?ytki bed? doklejone do drzwi i
    Tak, bo płyta i tak będzie pracowac niezależnie od drzwi, dlatego
    konieczne jest elastyczne uszczelnienie.

    > Pytam, bo nie go?ae namawia? na wylewke
    > 1 cm ni?ej ni? spód drzwi i wk?adanie p?ytek pod rame drzwi. ?eby sie nie
    > la?o po drzwiah pod p?ytke tyko na p?ytke...
    Tylko niech włoży tak max 5mm a reszta ramy wypełniona pianką bo będziesz
    miał
    mostek cieplny, szczelinę i tak musi zasilikonować,
    ja mam wyżej dlatego będę miał na styk.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2012-01-23 18:22:09
    Temat: Re: Pytan kilka :)
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    Na mocowanie z czoła płyty nie wpadłem a jest to chyba najlepsze
    rozwiązanie :) Dzięki.
    Trzeba tylko się chwycić dolnego betonu bo tego co jest nad steropianem
    mam tylko ok.3-4 cm i dobry kołek czy kotwa mogą to rozsadzić.
    A balkon spory bo prawie 8m2 to i dolny beton gruby.
    Pytanie dodatkowe : czy warto go ocieplać od dołu ?
    Zbrojony i wylewany był razem z wieńcem i stropem.

    Płytka nieco wejdzie pod drzwi aby woda spływała na płytkę.
    O mostek się tak nie boję ponieważ wydaje mi się że gruba warstwa pianki
    która jest pod drzwiami to odpowiednio zaizoluje.
    Większy ewentualny mostek i tak będzie chyba przez beton

    A tak na marginesie to wystarczyło raz niedopilnować izolacji pod górną
    wylewką i trzeba było górna wylewkę skuwać i ponownie izolować i
    zalewać. Po prostu izolacja nie była podwinięta na ścianę a nawet
    częściowo do niej nie dochodziła :)

  • 8. Data: 2012-01-24 08:55:47
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Na mocowanie z czoła płyty nie wpadłem a jest to chyba najlepsze
    > rozwiązanie :) Dzięki.

    W niedziele przy wodce rozmawialem z sasiadem o mocowaniu balustrady
    wlasnie.
    U niego przykrecona jest z gory i od spodu struktura sie luszczy.
    Podpowiedzial mi jeszcze lepszy pomysl, mianowicie przykrecenie od spodu.
    Plus tego jest taki, ze nie narazamy plyty balkonowej na pekniecia w
    miejscach mocowania, jesli nie jest zbyt gruba. Druga korzysc to naturalne
    kapinosy. Jesli chodzi o balkon to chyba najlepsze rozwiazanie. Ja mam taras
    i skupilem sie na czole.

    Pozdro.. TK