  • Data: 2012-02-12 11:46:01
    Temat: Re: Re: Wieksze zu?ycie gazu
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 11-02-2012 o 22:42:52 4CX250 <tarnusmtv@poaeta.?onet.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > Dnia 11-02-2012 o 20:45:35 Jackare <1...@t...com.pl> napisa?(a):

    > To ty sie zapedzi?e? w kozi róg. Wed?ug twojej teorii wystarczy?oby
    > zwiekszyae pojemno?ae cylindra silnika aby uzyskaae z niego wieksz? moc,
    > nie
    > zwiekszaj?c ilo?ci doprowadzanej mieszanki.
    Marku dyskutujemy o pomiarze gazu a nie silnikach spalinowych.

    > Licznik gazu jest miechowy. Na przemian nape?niaj? sie miechy. W czasie
    > gdy
    > pierwszy sie nape?nia, drugi jest opró?niany. Licznik wiec zmierzy
    > objeto?ae
    > przy ka?dym ci?nieniu gazu.
    No tak i nie, owszem mierzy objętość ale przy określonym ciśnieniu.
    Jakby rozrzut ciśnień był 50% to i taki sam byłby błąd pomiaru
    a tak nie jest, czyli gazomierz uzględnia także ciśnienie gazu
    i o tym cały czas piszę.

    > Ale objeto?ae a nie korelacje ci?nienia i
    > objeto?ci. Wiec je?eli odmierza porcje gazu o du?ym ci?nieniu to w ka?dej
    > zliczonej porcji jest wiecej gazu ni? by to by?o w przypadku gazu o
    > ni?szym
    > ci?nieniu. Przy ni?szym ci?nieniu ilo?ae cz?steczek gazu jest mniejsza. Z
    > dwóch identycznych pojemników nape?nionych gazem o ró?nych ci?nieniach
    > uzyskasz ró?ne ilo?ci energii.
    Marku ja o tym doskonale wiem, konstruktorzy licznika pewnie też wiedzieli
    bo on sobie z tym daje radę :)

    > S? skoki. I to spore. W?a?nie wczoraj rozmawia?em ze znajomym który
    > mieszka
    > na ma?ym osiedlu. Jeden reduktor na kilka domów.
    > By? w?a?nie problem ze spadkami ci?nienia.
    No, a gazomierz sobie z tym daje radę bo inaczej by nie przeszedł
    legalizacji.

    --
    Pozdr
    JanuszK