  • Data: 2009-11-09 09:06:04
    Temat: Re: Recyrkulacja CWU inaczej
    Od: Krzemo <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Lis, 09:36, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
    > Dodam że jezeli rura plastikowa to opór cieplny jakiś ma, więc skuteczność
    > grzania medium wewnątrz spada.

    Więcej niż przez to że rura cyrkulacyjna to dodatkowo drugie tyle
    powierzchni?
    ;-)

    Po drugie tu nie chodzi o grzanie tylko o utrzymanie temperatury.
    Sprawność nie musi tu być duża. U mnie w kilkanaście do
    kilkudziesięciu sekund dogrzewa wodę z zimnej (8C) do około 40C. To
    dowodzi że sprawność jest aż nadto dobra.

    > A gdyby to była rura miedziana to mamy problem w razie przebicia, trzeba by było
    > koniecznie całość uziemiać.

    Ryzyko przebicia przy tej ilości warstw izolacji kabla to praktycznie
    nie istnieje, chyba że mówisz o mechanicznym uszkodzeniu np. wiertłem.
    Tak czy owak to zdaje się że wszelkie przewody miedziane lub stalowe
    powinno sie uziemić... ale elektrykiem nie jestem więc nie będę się
    przy tym upierał...
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.