  • Data: 2009-11-09 09:35:35
    Temat: Re: Recyrkulacja CWU inaczej
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:baa3a0c8-e101-4125-bc0f-

    >Tu niestety nie mam danych. Jednakże zakres stosowalności kabli (np.
    >podłogówka) wskazuje że jest porównywalna.

    Nie wiem z czego bedziesz mial te rurki, ale taki PP np. drogi nie jest. Jak
    pomysl kabla Ci sie spodoba to go zrob, ale z rury nie rezygnuj. Mozna by je
    zrobic na styk i pusta rura w razie czego puscic kabel. W izolowanym
    otoczeniu tez powinno dzialac, a moze i nie. :-)

    > No bo przecież to są 2 rury zamiast jednej. W
    >dodatku sama pompa także stanowi "wymiennik ciepła".

    A no wlasnie, o ile same rury mozna sobie izolowac jak sie chce, u mnie np.
    sa w warstwie ocieplenia posadzki. Z gory i z dolu jest w styropianie
    opianowane pod podlogowke i do tego w otulinie by rura moga sie wydluzac. O
    tyle w samej kotlowni nie jest to juz takie proste. A im bardziej
    skomplikowana cyrkulacja za zasobnikiem przez np. dodanie mieszacza
    termostatycznego, tym wieksze tam straty.

    >Trzeba by jeszcze odjąć zużycie energii w "automatyce pompy" i w samej
    >pompie. Wtedy poznamy różnice. Przy dobrym zaizolowaniu rury i
    >względnie prostej instalacji być może się to nawet opłacać. Nie mam na
    >razie żadnych danych, tak tylko gdybam.

    Pompa CWU to ok. 25W. Automatyke u siebie zrobilem w oparciu o czujki PIR.
    Wykonanie proste i wzglednie tanie, potrzebujemy tylko czujek (u mnie 3).
    Nie mam tylko pewnosci czy pompa zdazy "naciagnac" wode przez instalacje w
    czasie miedzy zadzialaniem czujki a koniecznoscia skorzystania z cieplej
    wody.
    W zwiazku z tym istnieje tez koniecznosc kryzowania najblizszego podejscia,
    bo tam cyrkulacja lubi sie zamykac. Przy najblizszym podejsciu zamontowalem
    zawor podtynkowy w celu regulacji przeplywu w tym mmiejscu. Dalej lazienki
    sa jedna nad druga i ciepla woda w obu bedzie mniej wiecej w podobnym
    czasie. To tak w ramach drobnych porad "Slodowego".

    >No tego właśnie nie jestem pewien. W dodatku kabel można podprowadzić
    >prawie pod sam kran, natomiast cyrkulację nie bardzo (tak mi się
    >wydaje) ze względów gabarytowych.

    Da sie pod sam kran, tylko trzeba chciec.

    Pozdro.. TK