    From: Krzemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Recyrkulacja CWU inaczej
    Date: Wed, 11 Nov 2009 16:46:02 -0800 (PST)

    On 9 Lis, 12:40, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > To nie dowodzi żadnej sprawności a jedynie że działa.

    "nie kijem go, tylko całą pałą"
    ;-)

    >Policzyłeś ile metrów wody
    > jest w rurze i ile energii trzeba zużyć aby ogrzac medium o 32K ?
    > Może to być 1kW a równie dobrze 10kW. I tu i tu działa, ale z jaką sprawnością?

    Wystarczającą! Kumasz? Wystarczającą!
    ;-)
    Wystarczającą aby utrzymać temperaturę.

    Nie trzeba niczego liczyć. Skoro kabel potrafi z zimnej wody potrafi
    zrobić ciepłą przy kiepskiej izolacji termicznej (teraz jest owinięte
    folią bąbelkową i niczym więcej), to tym bardziej będzie potrafił
    utrzymać tą temperaturę przy izolacji z pianki. Nic tu nie trzeba
    liczyć. Jeżeli chcesz to mogę Ci przeprowadzić dowód matematyczny...
    ;-)

    > Ja nie muszę liczyć. Już tyle różnych pierdół liczyłem że na mój nos jest to nie
    > opłacalne.

    Kiepski ten Twój nos, chcesz żeby liczyć czy sprawność grzania będzie
    wystarczająca podczas gdy jest dowód na to że układ działa. Lepiej
    więc wszędzie gdzie Twój nos coś powiedział, to wszystko jeszcze raz
    przelicz... albo go zoperuj.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.
    PS: Kabel grzejny (tak jak każda inna grzałka) zamienia energię
    elektryczną na cieplną z prawie 100% sprawnością.
    ;-)