    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Reduktor ciśnienia wody
    Date: Fri, 18 Sep 2015 09:13:17 +0200

    W dniu 2015-09-18 o 08:47, Kris pisze:
    >montazem. Reduktor dobra rzecz pod warunkiem ze instalacja bedzie zaprojektowana >z
    glowa. W instalacjach wyposazonych w objetosciowe podgrzewacze wody w >instalacji
    musi byc zainstalowany zawor bezpieczenstwa ustawiony na cisnienie >niewiele wyzsze
    niz ustawione reduktorem.
    > A co taki zawór ma za związek z reduktorem/braku reduktora?

    Ano niewiele. U mnie woda kapala z zaworu bezpieczenstwa przez dluzszy
    czas zanim sie zorientowalem. Po wstawieniu manometru okazalo sie, ze
    cisnienie w wodociagu dochodzi nawet do 8bar. Reduktor zalatwil sprawe.

    Co do Twoich wezykow. No nie kupuje sie armatury w markecie nieznanego
    producenta. Wezyk kupiony w lokalnym sklepie przetrwal dluzej, ale
    pojecie lokalny sklep to tez nie jest dobre kryterium. Trzeba kupowac
    markowe po prostu. Ja armature mam Kludi i Teka. Nie jakies wypasione
    modele. Baterie po dwiescie pare zyli i od lat nie wiem co to sa wezyki
    (odpukac, bo to moze kwestia czasu kiedy sie dowiem).
    Kiedys byly baterie bez wezykow. Zamiast nich byly dajace sie lekko
    wyginac, chyba miedziane rurki. Podlaczalo sie je bezposrednio do
    zaworow. Nie wiem jak miedz sprawdza sie w dzisiejszej dosc agresywnej
    wodzie, ale to chyba najlepsze rozwiazanie.

    Pozdro.. TK