    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Regulator do podłogówki - problem czujnika
    Date: Wed, 19 Nov 2014 18:29:27 +0100

    > a miałeś układane gotowe maty czy kabel luzem,

    Na styropianie była siatka i w/g niej rozłożone rurki. Ale przyznam
    szczerze że nie są ładnie równo poukładane. Nie jestem tym zdziwiony -
    strasznie twarde były i nawet zdziwiło mnie że takie coś da się ułożyć.

    > jeszcze zapytam jaka jest warstwa betonowa ( od izolacji termicznej do samej
    powierzchni)

    Jastrych ma chyba 10cm na parterze i 7cm na piętrze, pod nim styropian
    (grubo), na nim płytki (gres, ale nie tylko).

    > z tym czujnikiem podłogowym chodzi głównie o to żeby nie przegrzać
    > podłogi,

    To mi nie grozi.

    > ale bierze on również udział w obliczeniach regulatora i jak go
    > nie ma to układ będzie włączony aż dobije do nastawy powietrza, kiedy
    > jest to układ wyłącza wcześniej i wcześniej załącza wyprzedzając niejako
    > dynamikę układu tak na marginesie,

    Ok, jasne. Ale z praktycznego punktu widzenia, jakich różnic mogę się
    spodziewać z oraz bez tego czujnika? Ile stopni będzie toto ganiać?

    > sam to układałeś czy elektryk - jeśli sam to płacisz
    > za niewiedzę, jeśli elektryk to zmień elektryka bo zawsze (domyślnie)
    > wyprowadza się rurkę od termostatu w podłogę

    Robił to elektryk, ale robił jak ja mu kazałem, tak więc całość na moje
    konto idzie niestety :( Swoją drogą hydraulik nie powiedział mi o tym,
    elektryk nie wiedział (bo to bardziej automatyk jest), a nigdzie nie
    doczytałem że tak się robi. No nic, mleko rozlane, teraz trza szmatę w
    ręce brać ;)

    Miłego.
    Irek.N.