    From: "KS" <B...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Reklamacja betonu
    Date: Mon, 23 Jul 2012 06:38:52 +0200

    > Nie chcę ponosić dodatkowych kosztów ekspertyz i tracić czasu na
    > sądy
    > itp. ale też nie chcę odpuścić partaczowi.

    Masz fakturę/rachunek na ten 1m3 z jasną informacją że chodziło o B30
    Ale co jest nie tak? Do czego ten 1m3 betonu B30 było i co z nim nie
    tak?

    Tak. Jak zauważyłem ze mogą byc problemy to podszedlem do nich i
    dostałem fakturę na której pisze że to B30.
    Napisałem ze to fundament pod sciane z klinkieru. Nie tak jest to, że
    jest słaby.
    Na budowie zamawiałem beton kilka razy, różnych klas i najsłabszy (B15
    z innej betoniarni) jest wielokrotnie mocniejszy od tego B30.
    Tak jak pisałem, mozna go jednym ruchem ostrego gwoździa zarysować na
    kilka mm.
    Wolałbym uniknąć kosztów ekspertyz itp. Pytanie jakich użyć argumentow
    aby oddał kasę? (zgodnych z prawem oczywiście)
    Z tym ze nie satysafakcjonuje mnie te ponad 300PLN za ten kubik, bo
    jak napisałem wymurowałem na nim już ścianę, włożyłem materiał prace
    itd.
    Jak zaczynałem murować to myslałem że beton jeszcze nabierze
    wytrzymałosci w koncu do osiągnięcia tej normowej ma chyba 28 dni.

    Pozdrawiam.