  • 1. Data: 2012-07-22 19:51:52
    Temat: Reklamacja betonu
    Od: "KS" <B...@o...pl>

    Witam,

    Zamierzam zareklamować zakupiony beton.
    Jakieś 2 mce temu kupiłem niewielką ilość betonu (1m3) klasy B30
    Zależało mi aby był to dobry beton a nie miałem odpowiednich kruszyw
    aby zrobić go samemu więc zamówiłem w lokalnej betoniarni.
    Po tych 2 mcach widzę że beton jest bardzo słaby, zamawiając B30
    liczyłem że dostane chociaż B20.
    Nie robiłem żadnych badań, ale porównując go do innych betonów które
    zamawiałem to ten jest wielokrotnie słabszy od B15 z betoniarni która
    dziennie robi setki m3 betonu więc raczej się za bardzo nie mylą.
    Bardziej obrazowo to "beton" można zarysować na kilka mm jednym ruchem
    gwoździa.
    Z betonu tego wylałem 4mb fundamentu na którym wymurowałem ścianę z
    cegły klinkierowej.
    Konstrukcyjnie nie stanowi to wielkiego zagrożenia i nie zamierzam
    tego teraz rozbierać, chcę to jednak zareklamować i oczekuję czegoś
    więcej niż zwrotu pieniędzy za beton. W końcu gdybym chciał to
    naprawić to koszt rozbiórki, cegły, zaprawy nie byłby mały.
    Pytanie jak najprościej to przeprowadzić aby betoniarnia wypłaciła
    rekompensatę za ten niby beton B30.
    Pytam tutaj bo przewiduje problemy, na 99% będą się migać (takie są
    opinie o właścicielu)
    Nie chcę ponosić dodatkowych kosztów ekspertyz i tracić czasu na sądy
    itp. ale też nie chcę odpuścić partaczowi.

    Pozdrawiam
    Janek

  • 2. Data: 2012-07-22 20:48:59
    Temat: Re: Reklamacja betonu
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Targowałeś się? Kiedyś na imprezie pewien właściciel betoniarni otworzył
    się nader po spożyciu specjałów i wygadał mi że przychodzą ludzie, targują
    się a on już w głowie przelicza ile mniej cementu albo plastyfikatorów dac
    musi by wyjść na swoje i kiwa tylko głową i udaje grymasy.

    Marek

  • 3. Data: 2012-07-22 21:03:23
    Od: "KS" <B...@o...pl>

> [...]
    > ludzie, targują się a on już w głowie przelicza ile mniej cementu
    > albo plastyfikatorów dac musi by wyjść na swoje i kiwa tylko głową i

    Przy 1 m3? Cieszyłem się że w ogóle chce im się tyle robić.
    Liczyłem że conajmniej B20 zrobią.
    Jak dla mnie takich powinno się zamykać.
    Ludzie pakują pieniądze życia w budowę a burak jeden z drugim ma to w
    dupie i myśli jak tu oszukać.

    Janek

  • 4. Data: 2012-07-22 21:12:11
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-22 21:03, KS pisze:

> [...]
    > Jak dla mnie takich powinno się zamykać.
    > Ludzie pakują pieniądze życia w budowę a burak jeden z drugim ma to w

    Ciekawe ile plastyfikatorow dodawali przy budowie koloseum ze tyla lat
    sie trzyma.

    :):):)

  • 5. Data: 2012-07-22 22:13:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 22 lipca 2012 19:51:52 UTC+2 użytkownik KS napisał:
    )
    > Nie chcę ponosić dodatkowych kosztów ekspertyz i tracić czasu na sądy
    > itp. ale też nie chcę odpuścić partaczowi.

    Masz fakturę/rachunek na ten 1m3 z jasną informacją że chodziło o B30
    Ale co jest nie tak? Do czego ten 1m3 betonu B30 było i co z nim nie tak?

  • 6. Data: 2012-07-23 06:38:52
    Od: "KS" <B...@o...pl>

> [...]

    Masz fakturę/rachunek na ten 1m3 z jasną informacją że chodziło o B30
    Ale co jest nie tak? Do czego ten 1m3 betonu B30 było i co z nim nie

    Tak. Jak zauważyłem ze mogą byc problemy to podszedlem do nich i
    dostałem fakturę na której pisze że to B30.
    Napisałem ze to fundament pod sciane z klinkieru. Nie tak jest to, że
    jest słaby.
    Na budowie zamawiałem beton kilka razy, różnych klas i najsłabszy (B15
    z innej betoniarni) jest wielokrotnie mocniejszy od tego B30.
    Tak jak pisałem, mozna go jednym ruchem ostrego gwoździa zarysować na
    kilka mm.
    Wolałbym uniknąć kosztów ekspertyz itp. Pytanie jakich użyć argumentow
    aby oddał kasę? (zgodnych z prawem oczywiście)
    Z tym ze nie satysafakcjonuje mnie te ponad 300PLN za ten kubik, bo
    jak napisałem wymurowałem na nim już ścianę, włożyłem materiał prace
    itd.
    Jak zaczynałem murować to myslałem że beton jeszcze nabierze
    wytrzymałosci w koncu do osiągnięcia tej normowej ma chyba 28 dni.

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2012-07-23 07:00:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    KS wrote:

    > Wolałbym uniknąć kosztów ekspertyz itp. Pytanie jakich użyć argumentow
    > aby oddał kasę? (zgodnych z prawem oczywiście)

    a jak masz zamiar udowodnić że ten beton nei spełnia normy bez ekspertyzy.

    Masz wylaną próbkę?

  • 8. Data: 2012-07-23 07:23:24
    Od: "KS" <B...@o...pl>

    > a jak masz zamiar udowodnić że ten beton nei spełnia normy bez
    > ekspertyzy.
    >
    > Masz wylaną próbkę?

    Nie mam próbki. Ale mogę wyciąć kawałek.
    Właśnie chcę "zwizualizować" gościowi że nie opłaca mu się uchylać od
    odpowiedzialności.
    Chciałbym wiedzieć jaka jest najprostsza procedura której on nie
    będzie mógł podważyć i jakie są jej konsekwencje dla niego.
    Mam nadzieje że do niej nie dojdzie i facet wypłaci kasę bez sądów
    itd. Mogę mu wyciąć próbkę tego niby B30.
    Nie ma żadnego nadzoru nad wytwórcami betonu? W końcu mogłem z tego 1m
    wylać super ważny podciąg i mógłby spaść mi na głowę.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2012-07-23 08:08:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.07.2012 19:51, KS pisze:
> [...]
    > Zależało mi aby był to dobry beton a nie miałem odpowiednich kruszyw aby
    > zrobić go samemu więc zamówiłem w lokalnej betoniarni.

    Hmm... A jak zamówiłeś? Z dowozem? Masz rachunek/fakturę?

    Bo w mojej okolicy betoniarnie odmawiają zabawy takimi ilościami, bo im
    się zwyczajnie nie opłaca (chyba że umówisz się z kimś w okolicy, że
    bierzecie całą "gruszkę", a dla ciebie zostaje 1m3)

  • 10. Data: 2012-07-23 08:29:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    KS wrote:

> [...]
    > Nie ma żadnego nadzoru nad wytwórcami betonu? W końcu mogłem z tego 1m
    > wylać super ważny podciąg i mógłby spaść mi na głowę.

    tak z ciekawości to jak oni ci ten 1m3 btonu dostarczyli?

    bo chyab wiuęcej zapłąciłeś za gruchę niż za ten beton :)