  • 41. Data: 2012-07-25 00:19:58
    Temat: Re: Reklamacja betonu
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "KS" <B...@o...pl> wrote in message
    news:juk8j8$t1h$1@news.dialog.net.pl...

    > Wiesz co? nie masz nic do powiedzenia to nie pisz proszę.
    > Jestem wkurzony na ludzi przez których mam beton który po kilku latach
    > będzie się sypał, mogę zapomnieć o estetycznym wygladzie a na takim mi
    > zależało.

    Ja mur oporowy kułem. Z 10 kubików. Na koszt wykonawcy. Ale mnie chcieli
    oszukać. Pod moją nieobecność zalewali mur oporowy i wywrócił im sie
    szalunek. Kazali beton wylać na glebę i już półsuchy wsypali po kilku
    godzinach.
    rano o 3:30 przyjechali rozszalowac i zacierać beton żebym nie zobaczył. Jak
    go kuliśmy to miejscami się wysypywał sam.

  • 42. Data: 2012-07-25 11:13:03
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-07-2012 o 00:11:17 kiki <l...@l...net> napisał(a):

    > "KS" <B...@o...pl> wrote in message

    > A wibrowałeś go we właściwy sposób ?
    Kiki ja się proszę nie piernicz, wibrować beton nalezy
    tylko tyle aby wypełnił szalunek i otulił zbrojenie i nie więcej,
    bo wibrowanie osłabia beton dlatego że powoduje rozwarstwienie składników
    betonu, dlatego wibruje się krótko ale wszędzie punkt po punkcie.
    A pytacz moze mieć słaby beton dlatego że go odpowiednio nie pielęgnował
    tzn nie okrył przed słońcem i nie polewał wodą, betonowi najbardziej
    szkodzi
    brak wody.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 43. Data: 2012-07-25 11:39:27
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Dodam że jeżeli byłby przywieziony suchy (nie wiem, nie doczytałem o tym) to
    należy albo zużyć w ciągu max 0,5 godziny urabiając z wodą pobierane z
    kupki porcje, albo po przywiezieniu od razu zarobić z wodą całośc i wtedy
    mamy do godziny czasu.

    Marek

  • 44. Data: 2012-07-25 12:37:48
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    >Kiki:

    Czesc

    > Co on ma wyłudzać? Te 200zł za kubik betonu? Tu chodzi o zasadzę. O
    > szustwa na budowach.

    Dokladnie chodzi tu o oszustwa,
    a pytajacy chce znacznie wiecej niz
    200PLN ;-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 45. Data: 2012-07-25 21:00:55
    Od: "KS" <B...@o...pl>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Czesc

    > Dokladnie chodzi tu o oszustwa,
    > a pytajacy chce znacznie wiecej niz
    > 200PLN ;-)
    >
    > pozdrawiam
    > Adams

    A jakbyś kupił sobie dom w którym ktoś zapomniał zrobić fundamentów i
    wymurował ściany na glebie.
    To czego być oczekiwał? Zwrotu kasy ze ten beton na te fundamenty?

  • 46. Data: 2012-07-26 08:53:26
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "KS" <B...@o...pl> napisał w wiadomości
    Witam.

    > A jakbyś kupił sobie dom w którym ktoś zapomniał zrobić fundamentów i
    > wymurował ściany na glebie.
    > To czego być oczekiwał? Zwrotu kasy ze ten beton na te fundamenty?

    Rozumiem Twoja sytuacje.
    Ale jak znam te branze
    i te wszystkie umowy na "gębe" to nie masz szans zeby
    cokolowiek wywalczyc.
    'Jak cie zlapia za reke to powiedz ze nie Twoja' ;-)

    Co do budowania na piasku,
    Poszukaj tematu "Nie zagęszczony piasek pod wylewkami. Co robić."
    z poczatku marca tego roku.

    pozdrawiam
    Adams

  • 47. Data: 2012-07-27 13:20:33
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Marek Dyjor wrote:

    > bo nei można sobei od tak dawać tyle ile się chce wody bez wpływu na
    > parametry betonu.

    Uch, tak czytam, czytam i przecieram oczy czym się interesują (i jak są
    w tym fachowi) ludzie z grupy "pl.soc.prawo".
    Dopiero headery rozwinąłem i widzę że to crosspost ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 48. Data: 2012-07-27 21:31:52
    Od: MB <n...@n...pl>

    Dnia Sun, 22 Jul 2012 19:51:52 +0200, KS napisał(a):

> [...]
    > Konstrukcyjnie nie stanowi to wielkiego zagrożenia i nie zamierzam
    > tego teraz rozbierać, chcę to jednak zareklamować i oczekuję czegoś
    > więcej niż zwrotu pieniędzy za beton. W końcu gdybym chciał to
    > naprawić to koszt rozbiórki, cegły, zaprawy nie byłby mały.
    > Pytanie jak najprościej to przeprowadzić aby betoniarnia wypłaciła
    > rekompensatę za ten niby beton B30.
    > Pytam tutaj bo przewiduje problemy, na 99% będą się migać (takie są
    > opinie o właścicielu)
    > Nie chcę ponosić dodatkowych kosztów ekspertyz i tracić czasu na sądy
    > itp. ale też nie chcę odpuścić partaczowi.

    Jak jesteś przekonany, że ten beton to jednak nie był B30 to idź do
    wytwórcy powiedz o swoich wątpliwościach. Powiedz, że chcesz żeby
    niezależne laboratorium zrobiło odwiert i zbadało próbkę. Koszt badania
    pokryje ta strona która się myliła. Jak będzie B30 to płacisz Ty. IMO innej
    możliwości sprawdzenia nie ma. Jest szansa, że wytwórca od razu zaproponuje
    Ci zwrot jakiś kosztów. Pewnie będzie gadka o zagęszczeniu, pielęgnacji. Na
    pewno nie zarzuci Ci, że sam dolałeś wody. Ciężka sprawa ale powodzenia.

    --
    Pozdrawiam.

  • 49. Data: 2012-07-29 07:35:57
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik MB napisał:
    > Jak będzie B30 to płacisz Ty. IMO innej
    > możliwości sprawdzenia nie ma.

    Gorzej jak się wytwórca uprze i każe udowadniać, że ten beton, który tu
    został od niego przewieziony, to właśnie ten, a nie jakiś inny... tego
    chyba się juz bezspornie udowodnić nie da. Zawsze można powiedzieć, że
    'ten właściwy' został wykorzystany gdzieś indziej, a tu jest beton po
    partacku ukręcony mieszadłem we wiadrze... Że właściciel teraz chce
    narżnąć betoniarnię.

    Sprawa moim zdaniem ciężka.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 50. Data: 2012-07-29 16:34:37
    Od: MB <n...@n...pl>

    Dnia Sun, 29 Jul 2012 07:35:57 +0200, Robert G napisał(a):

> [...]
    > 'ten właściwy' został wykorzystany gdzieś indziej, a tu jest beton po
    > partacku ukręcony mieszadłem we wiadrze... Że właściciel teraz chce

    Pewnie tak będzie. KS napisał, że takie opinie są właścicielu. Nie wiem czy
    wiedział wcześniej ale chyba tak bo skoro zamawiając B30 spodziewał się
    chociaż B20. Najlepiej machnąć ręką a na przyszłość wybierać uczciwszą
    betoniarnię.

    --
    Pozdrawiam.