    From: "KS" <B...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Reklamacja betonu
    Date: Sun, 22 Jul 2012 19:51:52 +0200

    Witam,

    Zamierzam zareklamować zakupiony beton.
    Jakieś 2 mce temu kupiłem niewielką ilość betonu (1m3) klasy B30
    Zależało mi aby był to dobry beton a nie miałem odpowiednich kruszyw
    aby zrobić go samemu więc zamówiłem w lokalnej betoniarni.
    Po tych 2 mcach widzę że beton jest bardzo słaby, zamawiając B30
    liczyłem że dostane chociaż B20.
    Nie robiłem żadnych badań, ale porównując go do innych betonów które
    zamawiałem to ten jest wielokrotnie słabszy od B15 z betoniarni która
    dziennie robi setki m3 betonu więc raczej się za bardzo nie mylą.
    Bardziej obrazowo to "beton" można zarysować na kilka mm jednym ruchem
    gwoździa.
    Z betonu tego wylałem 4mb fundamentu na którym wymurowałem ścianę z
    cegły klinkierowej.
    Konstrukcyjnie nie stanowi to wielkiego zagrożenia i nie zamierzam
    tego teraz rozbierać, chcę to jednak zareklamować i oczekuję czegoś
    więcej niż zwrotu pieniędzy za beton. W końcu gdybym chciał to
    naprawić to koszt rozbiórki, cegły, zaprawy nie byłby mały.
    Pytanie jak najprościej to przeprowadzić aby betoniarnia wypłaciła
    rekompensatę za ten niby beton B30.
    Pytam tutaj bo przewiduje problemy, na 99% będą się migać (takie są
    opinie o właścicielu)
    Nie chcę ponosić dodatkowych kosztów ekspertyz i tracić czasu na sądy
    itp. ale też nie chcę odpuścić partaczowi.

    Pozdrawiam
    Janek