    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekordowa liczba odmów dla nowych instalacji PV
    Date: Thu, 21 Jul 2022 06:11:50 +0200

    W dniu 20-07-2022 o 17:48, Kris pisze:
    > środa, 20 lipca 2022 o 12:08:00 UTC+2 Cavallino napisał(a):
    > ?

    > Blisko dwa lata już będzie jak mi szwagier mówił że sąsiad się z nim pokłócił.
    > Szwagier fv na dach wrzucił a za kilka tygodni sąsiad z pretensjami że mu sprzęt
    AGD RTV pada.
    > Wtedy się z tego śmiałem( mówiłem żeby zapytał sąsiada czy kury nieść się nie
    przestały) ale teraz widzę że coś może być na rzeczy. Podobny spór niedaleko gdzie
    developer z 10 bliźniaków postawił i na końcu ślepa ulica.
    > Fv tam większość pozakładali i też jakiś kwasy wychodzą ze sprzęt się psuje.
    > Ps.
    > Nie łącze tego z fv ale kumpel co serwis sprzętu rtv prowadzi z tydzień temu
    wstrzymał do odwołania przyjmowanie kolejnych sprzętów do naprawy bo tak zawalony
    robota jest.

    No to lepiej połącz.

    Energetyka powinna powymieniać transformatory, na takie, które
    automatycznie regulują napięcie.
    Ale tego nie robią, tylko pchają prąd w sieć bez opamiętania, a każda
    instalacja pv jeszcze go podnosi.

    Kończy się tak jak opisałem - mój falownik się wyłącza przy 260v.
    Ale niektóre w okolicy pewnie jeszcze wyżej mają limity i działają
    dalej, bo nie widzę spadku napięcia, oprócz tego co mój falownik podnosił.

    Do tego bywa że nocą napięcie nie przekracza 210 V, więc nie bardzo jest
    jak przykręcać na trafo.