eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieRekuperator czy dwa rekuperatory do domku jednorodzinego › Re: Rekuperator czy dwa rekuperatory do domku jednorodzinego
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperator czy dwa rekuperatory do domku jednorodzinego
    Date: Wed, 3 Dec 2014 09:03:09 +0100

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:87a185e7-c169-4aa6-b3e9-baef6c933db6@go
    oglegroups.com...

    > ...i tutaj moje pytanie czy nie można zainstalować jednego dużego
    > rekuperatora na cały dom i w przypadku użytkowania piwnicy wrzucić wyższy
    > bieg na rekuperatorze i na rozgałęźnikach ustawić
    > większy otwór do piwnicy jednocześnie zmniejszając dopływ do reszty domu?

    Oczywiście że można tyle że jak Adam zauważył firma próbuje Cię naciągnąć.

    Ja bym zrobił jak Adam pisze - dał jeden bez żadnych dodatkowych przepustnic
    ani kombinowania. A jak kiedyś dojdziesz do wniosku że jednak w tej siłowni
    ma ćwiczyć 20 osób jednocześnie (jakieś sumo grupowe - czy coś :-)) to wtedy
    dorobisz sterowaną przepustnicę i przełącznik do rekuperatora który go
    włączy na wyższy bieg.

    > Czy może są rekuperatory z podwójnym kanałem i zamiast kręcić klapkami to
    > można ustawić to na rekuperatorze ?

    Nie widziałem takich gotowców.

    Pozdrawiam
    Ergie