eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieRekuperator czy dwa rekuperatory do domku jednorodzinego › Re: Rekuperator czy dwa rekuperatory do domku jednorodzinego
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 3 Dec 2014 13:30:41 -0800 (PST)
    Subject: Re: Rekuperator czy dwa rekuperatory do domku jednorodzinego
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 3 grudnia 2014 19:04:06 UTC+1 użytkownik m...@g...com napisał:
    > Hej, dzięki za odpowiedzi, siłownia będzie prywatna, zakładam ze max 2 osoby
    ćwiczące w tym samym czasie i zastanawiałem się czy dla jednej osoby po 30 min
    biegania na bieżni nie będzie za duszno w tym pomieszczeniu, aczkolwiek myślę, ze
    kubatura jest wystarczająca bo wysokość piwnicy będzie około 2,3m. Po Waszych wpisach
    widzę ze nie ma co kombinować z dwoma requ.

    40m2 to sporo. Ja mam mniej wiecej, acz minimalnie wyzej - ok 2,6m.
    Ale nie bedzie duszno na pewno - gwarantuje :-) Ja tam aerobow zadnych nie
    robie ale zonka smiga na biezni / orbitreku / rowerku po 1-1,5h, a ja czesto
    wale w worek co jest duzo bardziej "generujace" CO2 i zero problemu - a
    czasem na silce jest jeszcze ktos znajomy :-) Musialoby chyba 10 osob cwiczyc
    zeby w tak krotkim czasie (1-1,5h) zrobilo sie duszno.

    > W pomieszczeniu nie ma okien, wiec te rozwiązanie, aby podpiąć przepustnice pod
    oświetlenie nie jest złe. Jeffrey czy możesz podać linka do takiej przykładowej
    przepustnicy ? i czy takie przepustnice montuje się przed rozdzielaczem, tak aby moc
    zmniejszyć/zwiększyć dopływ powietrza na dane piętro ? Rozumiem, że to jest coś co
    działa automatycznie, czyli będzie powtarzalne, bo firma z którą rozmawiałem
    powiedziała, że po zamontowaniu requ ustawiają przepływy i tego nie wolno zmieniać,
    jedyne co mogę zrobić to zmieniać biegi na urządzeniu.

    To dupa nie firma - zmien ja na taka co bedzie w stanie zaprojektowac tak
    instalacje zeby sterowanie jedna przepustnica powodowalo zwiekszenie
    / zmniejszenie nawiewu na piwnice. Normalnie wyreguluja to z przepustnica
    zamknieta / przymknieta, a jak bedziesz cwiczyl to totalnie *nic* sie nie
    stanie jak w tym czasie reszta domu bedzie wentylowana troche slabiej.

    Ale ja bym w ogole olal te przepustnice. Tak jak pisalem - zamiast niej
    lepiej daj jakis slaby (50-100m3/h) wentylator kanalowy do wyciagu, ktory
    sie bedzie wlaczal razem z oswietleniem i po klopocie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.