    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 23 Jan 2014 04:17:05 -0800 (PST)
    Subject: Re: Rekuperator - zamarzający kondensat
    From: k...@g...com

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 08:49:35 UTC+1 użytkownik r...@t...com.pl
    napisał:
    > Witam
    >
    > Pierwszy sezon eksploatuję reku. Zrobiłem odprowadzenie skroplin.
    >
    > Reku pod dachem, rura odprowadzająca kondensat (jakieś 30 mm)
    >
    > idzie przez skos i później się wylewa gdzieś z podbitki dachowej.
    >
    > Nie miałem już możliwości do kanalizacji. Niestety koniec rurki złapał
    >
    > mróz zrobił się sopel i cała końcówka już zamarzła - ostatnie 2 metry
    >
    > są wypełnione lodem. Dodam, że miałem ocieplić tę rurkę ale....
    >
    > zapomniałem.
    >
    > Pytanie jest następujące - tam gdzie stoi reku przy mrozach -20 to

> [...]

    Z informacji jakie mam wynika że w domowym rekuperatorze nie ma prawa skraplać się
    woda na wymienniku. Woda nie skrapla się wskutek ochłodzenia powietrza a wskutek zbyt
    szybkiego ochłodzenia. Punkt rosy nie zależy od temperatury a od różnicy temperatur.
    Jeśli wymiana ciepła następuje na dostatecznie długiej drodze to w żadnym miejscu
    rekuperatora nie ma dostatecznie dużej różnicy temperatur żeby wykropliła się woda.
    Masz zbyt mały rekuperator do różnicy temperatur jakie są na zewnątrz i wewnątrz.
    Jedyne rozwiązanie to ograniczenie przepływu powietrza przez rekuperator.