    From: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperator - zamarzający kondensat
    Date: Sat, 25 Jan 2014 13:49:59 +0100

    Użytkownik wrote:

    > Nigdzie ma się nie wykroplić. Wymiennik ma mieć taką sprawność że w
    > żadnym miejscu nie wystąpią warunki do wykroplenia się wody. Ona
    > może
    > wykroplić się tylko na przegrodzie. Jeśli przekazywanie ciepła
    > będzie
    > odbywało się na dostatecznie dużej drodze to w żadnym miejscu nie ma
    > prawa powstać taka różnica temperatur pomiędzy ciepłym powietrzem a
    > przegrodą żeby był osiągnięty punk rosy. Coś takiego dyskwalifikuje
    > przedbiegach wymienniki krzyżowe. W kazdym wymienniku
    > przeciwpdądowym
> [...]

    nie potrafię rozkminić tego co piszesz, bo w jednym miejscu piszesz
    tak jakbyś się znał na tym sprzęcie a za chwilę ( w tym samym poście)
    wychodzi nieznajomość podstawowych zasad recu i wymiany ciepła

    czy ty przypadkiem masz coś wspólnego z producentem wymienników w
    kształcie rury? dodam że z Białegostoku?

    jeffrey