  • Data: 2018-07-08 19:18:48
    Temat: Re: Rok produkcji energii - małe podsumowanie
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 08 Jul 2018 19:05:06 +0200, pilocik wrote:
    > to według Ciebie lepiej na 2-3% lokatę wrzucić ?
    > moja instalacja pracuje raptem ponad tydzień, to zbyt mało by konkretami
    > korzyści opisać, lecz z ostrożnych szacunków wynika, że dzięki niej
    > zostanie mi rocznie ok. 2kPLN w kieszeni - pokaż mi lepszy sposób na
    > oszczędzanie niż te 8-10% ?

    To nie do końca tak. Lokując pieniądz w lokatę, fundusz, lasy, akcje
    (poważne) czy cokolwiek podobnego, kapitał przynosi regularny zysk przez
    ileś lat, a kiedy ci się znudzi likwidujesz inwestycję i odbierasz
    kapitał początkowy (a przy dobrym wietrze trochę więcej).

    Panele natomiast zużywają się, więc te 8-10% to nie czysty zysk, a zysk
    (jakiś) + amortyzacja.

    Zakładając że panele będą żyć 15 lat, to z tych 8-10% "zysku" robi się
    już tylko 1.5-3%. Wcale już nie tak różowo. Przy czym za zdjęcie paneli
    pewnie też przyjdzie zapłacić, oraz być może za ich utylizację.

    Mateusz