    From: pilocik <p...@t...pl>
    Subject: Re: Rok produkcji energii - małe podsumowanie
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <5...@g...com>
    <d...@g...com>
    <8...@g...com>
    <4...@g...com>
    <c...@g...com>
    <phtc9h$h9b$1@node2.news.atman.pl>
    <5b42443f$0$603$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    Date: Mon, 9 Jul 2018 13:24:17 +0200

    W dniu 2018-07-09 o 10:11, Kris pisze:

    > Potraktuj to w ten sposób że wpłaciłeś 20 000zł(25000zł?) czy ile tam Ciebie ta
    instalacja kosztowała i będziesz kupował za to energie.
    > 2tys rocznie szacujesz więc jak instalacja wytrzyma 10lat to to "kupiona" w tym,
    czasie energia będzie Ciebie kosztowała mniej więcej tyle samo co byś Energi czy
    innej Enei zapłacił za kWh. Jak instalacja wytrwa 15lat to łączna cena za kWh wyjdzie
    zakupionej energii wyjdzie taniej jak od lokalnego sprzedawcy
    > Moim zdaniem panele w tej wersji(znaczy zakupione za >20tys) jak Twoje czy
    Liściastego to marny interes póki co.
    > Jedynie tam gdzie jest szansa wyrwać spore dopłaty do PV takie instalacje mają sens
    > Ale to moje zdanie a każdy liczy pod siebie.

    w sumie to nie sposób się nie zgodzić z taką argumentacją, lecz czy to
    jak w moim, czy to w Liściastego przypadku wyszedłem z założenia, że
    mając wolne 20-25kPLN lepiej założyć instalację niż wydać na inne rzeczy

    kasa wydana, ale teraz już bezkosztowo i bezobsługowo pracuje na siebie,
    a czy będzie to trwało 10,15 czy nawet 20 lat to już dla mnie większego
    znaczenia nie ma