eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSamochód elektryczny to jedyny mobilny magazyn energii 10-20-30 kWh › Re: Samochód elektryczny to jedyny mobilny magazyn energii 10-20-30 kWh
  • X-Received: by 2002:ad4:5d6c:0:b0:4af:b5e0:63f1 with SMTP id
    fn12-20020ad45d6c000000b004afb5e063f1mr9869799qvb.35.1666040724873; Mon,
    17 Oct 2022 14:05:24 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:ad4:5d6c:0:b0:4af:b5e0:63f1 with SMTP id
    fn12-20020ad45d6c000000b004afb5e063f1mr9869799qvb.35.1666040724873; Mon,
    17 Oct 2022 14:05:24 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news-out.google.com!nntp.g
    oogle.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 17 Oct 2022 14:05:24 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <a...@g...com>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=31.0.182.81;
    posting-account=WKCfJQoAAABGeHkoWcAFup86Q28I2YKQ
    NNTP-Posting-Host: 31.0.182.81
    References: <3...@g...com>
    <f...@g...com>
    <a...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <e...@g...com>
    Subject: Re: Samochód elektryczny to jedyny mobilny magazyn energii 10-20-30 kWh
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
    Injection-Date: Mon, 17 Oct 2022 21:05:25 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:586112
    [ ukryj nagłówki ]

    poniedziałek, 17 października 2022 o 23:00:53 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > On Monday, 17 October 2022 at 14:27:32 UTC+2, a a wrote:
    > > On Sunday, 16 October 2022 at 22:53:20 UTC+2, a a wrote:
    > > > Czyli samochódem możemy podjechac do szybkiej ladowarkl
    > > > i przywieźć do domu 10-20-30 kWh energii,
    > > > a to juz jest coś na wypadek wyłączenia prądu w sieci energetycznej./
    > > >
    > > > Oczywiście, nie każdy samochód elektryczny ma opcję out i falownik 230V na
    wyjściu, ale wybioeramy taki, ktrory taką funkcjonalnośc oferuje i śpimy spokojnie
    gdy nadejda wyłączenia prądu, bo możemy oszczędnie przeżyć tydzień i znów pojechac do
    czynnej ladowarki i znów i znów
    > > > i przeżyć zimę w trybie off-grid.
    > > >
    > > > O tym mówiła Toyota o tym pisał Melon i to są jedyne mobilne magazyny energii
    dla Kowalskiego, o dużej pojemności, których sam nigdy nie zbuduje, nawet jakby się
    ze.. ł
    > > > i żaden UPS bankowy z odzysku tego nie oferuje bo nie jest przeznaczony do
    pracy ciągłej.
    > > >
    > > > A teraz jak zdobyć takiego elektryka do użytku domowego ?
    > > >
    > > > Firma leasinguje nowe elektryki i udostepnia pracownikom, do domowego
    garażowania.
    > > >
    > > > Prywatny leasing może być kosztowny o wymagac gwwarancji finansowych i koszta
    ubezpieczenia moga byc wysokie.
    > > >
    > > > Opcją jest jazda testowa na tydzień ale może sie okazac , że prądu wtedy nie
    wyłączą.
    > > >
    > > > Ktoś powie, że elektryk za 100.000 zl to drogo i ma racje, to bardzo drogo i
    niepotrzebnie wyrzucona kasa,
    > > > ale leasing pracowniczy to jest to, bo usługa typu wypożyczalnia elektrykow
    jako mobilne magazyny energii nigdy nie zadziala, bo jak będą wyłaczenia to dotkną
    wielu i elektryków w wypożyczalni zabraknie, a jakl nie będzie wyłaczeń, to po co
    wypożyczac elektryka i tracić kasę, gdy to żaden cymes
    > > Czyli mobilny magazyn energii, nawet do 100 kWh
    > >
    > >
    > > "W środę firma Dcbel z Montrealu ogłosiła, że wprowadza na rynek r16, urządzenie
    do zarządzania energią typu all-in-one. Wykorzystuje energię słoneczną do ładowania
    EV, ale działa również jako domowe źródło zasilania rezerwowego.
    > >
    > > Jednostka może ładować do dwóch EV w tym samym czasie, i oferuje szybkie
    ładowanie (znane jako Level 3 lub DC Fast Charging) dając 60 mil zasięgu baterii w
    godzinę. CEO Marc-Andre Forget opisał go jako "małą Supercharger Tesla wewnątrz
    domu".
    > >
    > > Całkowity koszt: 4,999 dolarów, plus instalacja i EV (nowy Nissan Leaf zaczyna
    się od około 31,000 dolarów).
    > >
    > > Jednostka Dcbel pochodzi z towarzyszącą aplikacją do monitorowania zużycia
    energii w swoim EV i domu. Urządzenie będzie dostępne najpierw w Kalifornii jeszcze
    tego lata, gdzie dyrektor generalny Marc-Andre Forget dostrzegł potrzebę lepszych
    rozwiązań energetycznych (oraz dlatego, że stan ten charakteryzuje się dużą liczbą
    posiadanych pojazdów elektrycznych). Po kryzysie klimatycznym w Teksasie na początku
    tego roku, firma planuje uruchomienie również tam.
    > >
    > > Dcbel może naładować każdy pojazd elektryczny, ale aby użyć pojazdu elektrycznego
    jako źródła energii, samochód musi mieć dwukierunkowe ładowanie. To jest tylko
    kompatybilny z Nissan Leaf i Mitsubishi Outlander plug-in pojazdów hybrydowych na
    razie. Więcej producentów samochodów dodaje bezpośrednie pojazd do sieci możliwości,
    jak nadchodzące Kia EV6 i wszystkie przyszłe Volkswagen EVs.
    > >
    > > Forget powiedział, że Dcbel wykorzystuje zakup EV, aby "uczynić je bardziej
    wygodnymi", zwłaszcza że samochody siedzą zaparkowane z naładowaną baterią przez
    większość czasu.
    > >
    > > Dcbel może uzupełniać codzienne zużycie energii w domu dzięki zmagazynowanej
    energii z pojazdu elektrycznego lub może zacząć działać podczas przerwy w dostawie
    prądu. Forget powiedział, że przeciętna przerwa w dostawie prądu trwa około czterech
    godzin, a Dcbel automatycznie włączy zasilanie z samochodu, gdy nastąpi przerwa w
    dostawie prądu. Bateria samochodu może zasilać przeciętny amerykański dom przez
    maksymalnie 12 godzin, w zależności od tego, ile energii zużywasz do uruchomienia
    lodówki, mikrofalówki, piekarnika, klimatyzacji i telewizora.
    > > ZOBACZ TAKŻE: Tesla buduje potężną baterię dla Teksasu
    > >
    > > Forget oczekuje, że ludzie kupią menedżera energii przy zakupie EV lub przy
    zakupie domu, ponieważ jest to duża inwestycja w ten energooszczędny styl życia. Nie
    jest wymagana Tesla.
    > >
    > > Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)
    > W domu te 100 kWh w mobilnym magazynie energii nie sa potrzebne,. bo prąd zazwyczaj
    jest przez cały rok,
    > ale może to być dobre rozwiązanie kempingowe, tam gdzie nie ma przyłacza, gdzie
    brak prądu.
    >
    > Jedziemy, rozbijamy sie na polanie, w lesie i mamy prąd i to dużo prądu.
    >
    > Ale tylko wtedy gdy elektryk parkuje na polanie.
    >
    > A gdy planujemy wyjazd na zakupy, to ci co zostaną na polanie, pozbawieni zostaną
    prądu całkowicie.
    >
    > I trzeba to jakoś rozwiązać.
    >
    > A ,trzeba elektrykiem p[ojechac do miasta na doladowanie.
    >
    > I będę pracował aby przygotowac cała logistykę takiego użytkowania elektryka jako
    magazynu energii 100 kWh
    >
    > Chinczyk otwiera fabrykę aku do elektryków na wymiane w Mimcach
    > i to może być pomysl
    >
    > Jeden magazyn energii w samochodzie, a drugi na kempingu, ale z ladowaniem solarnym
    i inverterem, falownikiem
    >
    > Ale jak wykonać wymianę aku na kempingu, aby zawieźć rozladowany magazyn do
    szybkiego ladowania w mieście ?
    >
    > Ok, c iężarówka może rozwozić magazyny energii każdemu w razie potrzeby i odbierac
    reozladowane.
    >
    > Ale sam pakiet aku musi być przygotowany do pracy off-grid w domu, czyli falownik i
    wyjście 230V
    > i sterownik, monitoring, licznik energii i przyłacze w domu, które przyjmie energie
    z aku.
    >
    > Problemem są koszty dowozu pakietu na kemping
    > a gdyby wymiana pakietu w samochodzie była łatwa, do samodzielnego wykonania na
    kempingu
    > \to kierowca może odwieźć pakiet na wymianę i pbrac nowy (tak planuje Chinczyk)
    >
    > A po zakonczeniu kempingowania firma odb iera rozladowany pakiet aku, bo to
    samochodu drugi się nie zmieści.
    >
    > Na 100 kWh rynek na pewno siuę znajdzie i warto w to zainwestować
    >
    > bo jakieś żelówki 2 czy 4 , do niczego sie nie nadają
    >
    > No i przyłacze sol;arne do ladowania i awaryjne do podłaczenia agregatu, ale on
    halasuje okropnie.
    Jeśli samochodem rozbijecie się na polanie to martw się żeby grzybiarze przyszli i
    zadzwonili pod 112.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 17.10.22 23:22 a a

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1