    From: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Samozapłon odkurzacza Alfawise V8S PRO
    Date: Fri, 16 Jul 2021 13:01:33 +0200

    On 2021-07-16 12:40, Zenek Kapelinder wrote:
    > Jak moglem być merytorycznym jak zajebałes jak chory w kubeł. Na zdjęciach widać ze
    straty jakieś są ale tylko w prostej robociznie. Dach się nie spalił na przykład. Nie
    napisałem że koszty wynoszą zero. Ale na bank nie będzie to 100 tysięcy. Kiedyś był
    tutaj temat że ktoś kupił używany dom. Jak na dom to trochę tylko używany bo
    dwudziestoletni chyba był. I spytał co w takim domu jest do zrobienia. Ja mu
    odpisałem że niech wymieni wannę, sedes. A jak by była potrzeba techniczna albo
    estetyczna to pomalować. A tacy jak ty wymieniali okna, instalacie, dach i chuj wie
    co jeszcze.

    Kwestia gustu i standardu. Zamiast jednego gniazdka na pokój
    podłączonego aluminiowym kablem wole mieć 5 gniazdek na miedzi.

    Zamiast stalowych rur zapchanych kamieniem wolę mieć drożne rury
    miedziane, a zamiast hałasującej stalowej instalacji z żeliwnymi
    grzejnikami podłogówkę.

    Zamiast szczelin w oknach wolę mieć wentylację z rekuperacją.

    Ale te przytoczone 100 tysięcy nie kwestia mojego gustu czy widzimisię
    tylko koszt przywrócenia *stanu* *poprzedniego* w rozsądnym czasie.

    Czyściłeś kiedyś taką sadzę z palącego się plastiku? Bo ja tak, na wiele
    mniejszą skalę ale wiem że jest to masa roboty. Bo tej ściany i sufitu
    nie domyjesz zwykłymi środkami, i nie zagruntujesz i nie pomalujesz bez
    wyczyszczenia.

    A to nie są tanie usługi kiedy wykonuje je firma dla ubezpieczyciela.

    Masz do wyczyszczenia praktycznie każdą rzecz w tym domu i do
    odmalowania każdy kawałek powierzchni. Wystarczy parę fajnych obrazów
    czy kolekcja byle czego żeby te 100 tysięcy było mało. O śmierdzących
    spalenizną książkach czy ciuchach nie wspominając.