  • Data: 2020-02-27 12:03:08
    Temat: Re: Sciagacz obcegi obcinacz izolacji - co kupic?
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-02-26 o 09:35, Miroo pisze:
> [...]
    cji-magnusson-automatyczne-id-1100492.html

    > Od siebie dodam, że elementy przytrzymujące "ranią" izolację ostrymi
    > ząbkami. Bywa, że na wylot.

    Od siebie dodam, że tam jest małe pokrętełko do regulacji siły ścisku i
    żadna izolacja nie czuje się zraniona.
    Nawet z kabla utp da się ściagnąć zewnętrzną warstwę izolacji bez
    uszkodzenia izolacji żył.

    Taka sama zasada działania, tylko by neo tools:
    https://allegro.pl/oferta/neo-01-500-automatyczny-cz
    olowy-sciagacz-izolacji-6783479750

    Kupiłem w sklepie stacjonarnym za 50 złotych. Okablowałem dom i nadal
    działa jak po wyjęciu z pudełka.
    Problemem są kable marki AKS Zielonka.
    Zewnętrzną, biała warstwę robią z takiego tworzywa, że nie zrywa jej od
    razu, tylko trzeba dwukrotnie robić zrywkę. Jakiś bardziej "gumowaty"
    materiał. I dają mniej talku, po zerwaniu 10cm izolacji już jest problem
    ze ściągnięciem jej z żył.
    Przy kablach np z Telefoniki nie ma takiego problemu, zerwanie białej
    izolacji jest za pierwszym razem, a odcinki po 20-25cm można ściągać bez
    problemu.

    --
    viktorius