    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 8 Feb 2014 01:49:12 -0800 (PST)
    Subject: Re: Ściana szkieletowa - dodatkowe tłumienie dźwięków
    From: s_13 <s...@i...pl>

    > Wychodzi na to, że pojedyncza ścianka składająca się z jednej płyty GK i
    >
    > 5 cm wełny zwiększa tłumienie o 10-15 dB. Dodanie drugiej płyty KG
    >
    > poprawia tłumienie o 2-5 dB.

    Nie patrz tylko na tabelki, o wiele więcej zależy od jakości wykonania, bo wkręty do
    k/g wkręcone nie tam gdzie trzeba mogą zepsuć cały efekt.
    Miałem problem z odizolowaniem pompy CO z jednej strony ściany, a wezgłowiem łóżka z
    drugiej. Buczenie (niskie dźwięki)było na tyle irytujące, że nie dawało zasnąć.
    Ściana typowa 10 cm wełny akupłyta isovera. Na to dałem (od strony sypialni tylko
    było miejsce) 10 cm wełny elewacyjnej, najcięższej, klejonej do ściany, na to płyta
    osb, przykręcona długimi wkrętami do stelaża, potem płyta k/g. Hałas zmniejszył się
    akceptowalnie. I tutaj sedno. Hałas przenosił się głównie na styku ściany z sufitem i
    sąsiednią ścianą. Kluczową sprawą jest dokładne wykonanie tych właśnie miejsc. Tutaj,
    nie żałuj na wszelkie taśmy, gumy i podkładki.
    Teraz na nowo robiłbym to tak: stelaż podwójny, z profili 10 cm, ale na mijankę,
    jeden do jednej, drugi do drugiej strony ściany, wełna do środka, właśnie elewacyjna,
    jak najcięższa, płyty k/g pojedyncza warstwa.

    pozdrawiam
    s_13