  • 1. Data: 2014-02-02 09:37:44
    Temat: Ściana szkieletowa - dodatkowe tłumienie dźwięków
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Typowe ściany działowe szkieletowe mają ok 10 cm wełny mineralnej między
    karton-gipsem.

    Chciałbym poprawić izolację akustyczną takiej ściany.
    Czy lepiej podwoić grubości karton-gipsu po obu stronach wełny? Czy
    lepiej dodać z 5 cm wełny? A może jedno i drugie? A może jeszcze jakiś
    lepszy pomysł?

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-02-03 08:51:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy lepiej podwoić grubości karton-gipsu po obu stronach wełny? Czy lepiej
    > dodać z 5 cm wełny? A może jedno i drugie? A może jeszcze jakiś lepszy

    mam niejasne wrażenie ze dziala to tak - wyobraziłeś sobie ze sciana w
    szkielecie jest nędzna pod tym wzgledem wiec zrobisz wynalazek aby sie
    uchronic przed potencjalną awarią. A po zrobieniu tego co wymyslisz pojdzie
    w swiat hyr - jest ok tylko trzeba dac dwie warstwy GK. No bo bedzie ok, tym
    bardziej ze zwykla sciana tez jest ok.

    Wiec wrocmy do poczatku - skad ci sie problem wziął?

    b.

  • 3. Data: 2014-02-03 09:06:26
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-03 08:51, Budyń pisze:
> [...]
    > bedzie ok, tym bardziej ze zwykla sciana tez jest ok.
    >
    > Wiec wrocmy do poczatku - skad ci sie problem wziął?

    Problemem jest, że typowa ściana tłumi około 50 dB. Ma tłumić bardziej.
    Zwykłe drzwi tłumią o około 30 dB. Wypadałoby więc, żeby ściana tłumiła
    co najmniej 2x bardziej.

    Poszukałem w internecie, że są SPECJALNE płyty G-K "akustyczne". Są
    cięższe. 1 m2 waży około 12 kg zamiast 8. Podają nawet ich współczynnik
    tłumienia (alfa) równy 0.1. Trochę mnie rozbawił ten współczynnik. Bo
    definiowany jest jako stosunek energii pochłoniętej do padającej. 0.1
    oznacza, że tłumi o 10%!! Poniżej 1 dB! 1dB jest całkowicie
    niezauważalne dla człowieka.

    Jakoś ciężko mi znaleźć jakieś współczynniki tłumienia akustycznego
    różnych typów ścian. Dziwne, że tego się nie bada, albo traktuje jako
    nieistotne.

    --
    MN

  • 4. Data: 2014-02-03 09:12:38
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Problemem jest, że typowa ściana tłumi około 50 dB. Ma tłumić bardziej.
    > Zwykłe drzwi tłumią o około 30 dB. Wypadałoby więc, żeby ściana tłumiła co
    > najmniej 2x bardziej.

    Jesli chcesz ta sciana odseparowac mieszkania -w porzadku, trzeba dac
    podwojna plyte gk , moze troche grubsza sciane. Ale w mieszkaniu to , wydaje
    mi sie (a przynajmniej tak jest u mnie) kluczowa sprawa sa drzwi. Co z tego
    ze sciane dam pancerną skoro i tak przez zamkniekte drzwi dzwiek sie
    rozchodzi.
    A jak jest wentylacja mechaniczna to drzwi z zalozenia nie moga byc
    szczelne..

    b.

  • 5. Data: 2014-02-03 09:39:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-03 09:12, Budyń pisze:
> [...]
    > dzwiek sie rozchodzi.
    > A jak jest wentylacja mechaniczna to drzwi z zalozenia nie moga byc

    Między pokojami mam ścianę. Mam też drzwi z obu pokoi prowadzące na
    korytarz. Dwie sztuki drzwi! Dają więc całkiem solidną izolację
    akustyczną i słabym ogniwem staje się ściana.

    --
    MN

  • 6. Data: 2014-02-03 10:11:40
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Między pokojami mam ścianę. Mam też drzwi z obu pokoi prowadzące na
    > korytarz. Dwie sztuki drzwi! Dają więc całkiem solidną izolację akustyczną
    > i słabym ogniwem staje się ściana.

    a ty sie spodziewasz ze ja mam drzwi z pokoju do pokoju? To nie pałac :-)
    zrób najpierw normalnie - w czasie budowy przyciągniesz jakies solidne
    radio, posłuchasz, i najwyzej dasz drugą płytę.

    b.

  • 7. Data: 2014-02-03 10:38:13
    Od: r...@g...com

    ja uważam że problem jest bardziej złożony. Ani grubość wełny ani kartonu nie wpłynie
    istotnie na izolacje akustyczną. o ile wysokie dzwięki można łatwo wytłumić, to
    niskie, już nie. obawiam się że lekka ściana stanowi dobrą izolacje dla fal
    akustycznych które są króciutkie, ale w momencie nadejścia fali akustycznej długiej,
    sama ściana zaczyna drgać, ale tak jakby stawała się membraną głośnika. JAk temu
    zapobiec? Nie mogę się doczekać aktywnych rozwiązań! Głośnik 100zł, komputer
    sterujący... nawet jak by to miał być stary laptop - też niewiele. A koszt budowy,
    izolacji akustycznej jest wiele droższy. tak czy siak, moim zdaniem, jedynym pasywnym
    rozwiązaniem jest zwiększenie ciężaru sciany, i całkowite odizolowanie od siebie płyt
    kartonowo gipsowych z których jest zrobiona jedna i druga część ścianki działowej.
    JEśli budujesz, użyj cegieł. jak już masz ścianę, to nakładanie czegokolwiek na sałe
    przytwierdzonego - nic nie poprawi. połóż dywan na ścianę (wykładzine). nie żartuje.

    ToMasz

  • 8. Data: 2014-02-03 12:28:24
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-03 10:38, r...@g...com pisze:
> [...]
    przytwierdzonego - nic nie poprawi. połóż dywan na ścianę (wykładzine). nie żartuje.

    Aktywne rozwiązania niczego nie rozwiązują.
    Mogą załatwić problem W KONKRETNYM PUNKCIE przestrzeni. Nigdy w całym
    pomieszczeniu.

    Co do ciężaru ściany - zgadzam się: nie ma to jak ciężki klamot stojący
    na przeszkodzie fali akustycznej, jednak tu nie wchodzi w grę.

    Co więc radzicie? A może tak: KG, ściana szkieletowa wypełniona wełną
    (np. 8 cm), szczelina powietrzna (2-3 cm) druga ściana szkieletowa z
    wełną i KG. Łączna grubość jakieś 21 cm.

    Kurczę, przydałyby się proste badania akustyczne...

    --
    MN

  • 9. Data: 2014-02-03 13:07:09
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Kurczę, przydałyby się proste badania akustyczne...

    noooo, to sie nazywa wizyta w domu szkieletowym :)

    b.

  • 10. Data: 2014-02-03 14:03:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-03 13:07, Budyń pisze:
    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:52ef7d58$0$2376$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > noooo, to sie nazywa wizyta w domu szkieletowym :)

    Nie. Wizyta to nie pomiar.
    Głośnik, mikrofon i prosty miernik albo programik komputerowy.
    Sam zrobiłbym takie pomiary z dokładnością rzędu 2-3 dB.

    --
    MN