  • 1. Data: 2014-02-02 11:55:05
    Temat: lampy przemysłowe led - może warto?
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    Witam,
    Mam zamiar otworzyć sklep, ok. 200m2 do oświetlenia przez kilkanaście
    godzin dziennie (16h na full+oświetlenie nocne). Rachunki za samo
    oświetlenie w takim sklepie to ok. 1500zł/m-c. Na szybko przeliczyłem -
    ok. 35 lamp jarzeniowych 1,2m, dodatkowo trochę oświetlenia punktowego.
    Może warto pomyśleć nad oświetleniem led? Przyjmując że chciałbym żeby
    się to zwróciło w max 2 lata, ledy wezmą pewnie 50% mniej prądu - to
    można by przeznaczyć 750x24=18000zł więcej na zakup lamp -czyli do
    przeznaczenia na zakup byłoby ponad 20.000zł (bo zwykłe jarzeniowe też
    bym musiał kupić, dokładnie nie wiem jaki byłby koszt)
    Jak myślicie, warto? Gdzie szukać hurtowni z takim oświetleniem?

    Łukasz

  • 2. Data: 2014-02-02 12:31:09
    Temat: Re: lampy przemysłowe led - może warto?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > , ledy wezmą pewnie 50% mniej prądu - to

    kto Ci powiedział że ledy wezmą mniej prądu od nieżarowych źródeł
    światła? Niemniej jednak jeśli zdecydujesz się chociaż częściowo na
    ledy, moim zdaniem najlepszy stosunek światła do ceny mają tzw "halogen
    led 10W" z allegro oczywiście.

    ToMasz

  • 3. Data: 2014-02-02 13:39:33
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-02-02 12:31, ToMasz pisze:

    > kto Ci powiedział że ledy wezmą mniej prądu od nieżarowych źródeł
    > światła?

    nie wiem, zgadywałem - dlatego też najpierw pytam tutaj a nie lecę do
    sklepu.
    W jednym ze sklepów widziałem że mają świetlówki o symbolu 49W/840HO - w
    opisie gdzieś znalazłem "Znamionowa skuteczność świetlna (SK) 86 lm/W
    ", "Str. świetlny znam. w temp. otocz. 25 °C 4310 lm " - jak to się ma
    do LEDów? Nie wiem.

    Niemniej jednak jeśli zdecydujesz się chociaż częściowo na
    > ledy, moim zdaniem najlepszy stosunek światła do ceny mają tzw "halogen
    > led 10W" z allegro oczywiście.
    >
    > ToMasz

    mam na podwórku tzw. 'halogen 20W' - odczuwalnie świeci lepiej niż 150W
    halogen (wcześniej w tym samym miejscu taki miałem)
    W sklepie jednak najprawdopodobniej będą musiały być linie świetlne
    (wymagania sieci)

    Łukasz

  • 4. Data: 2014-02-02 16:44:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    dddddddd pisze tak:

> [...]
    > świetlna (SK) 86 lm/W ", "Str. świetlny znam. w temp. otocz.
    > 25 °C 4310 lm " - jak to się ma do LEDów? Nie wiem.

    np ma się tak z 8W, 720lm, 20zł

    http://piterpro.private.pl/led_01.jpg
    http://piterpro.private.pl/led_02.jpg

    > mam na podwórku tzw. 'halogen 20W'

    ile kosztował?

    --
    Piter

  • 5. Data: 2014-02-02 17:08:22
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-02 11:55, dddddddd pisze:
> [...]
    > bym musiał kupić, dokładnie nie wiem jaki byłby koszt)
    > Jak myślicie, warto? Gdzie szukać hurtowni z takim oświetleniem?

    Póki co świetlówki zapewniają najlepszy stosunek ilości światła do
    ilości zużytej energii elektrycznej.
    Co prawda pojawiają się już LED-y o lepszym stosunku ilości generowanego
    światła do zużytej energii, ale są one okropnie drogie. Zwrot kosztów po
    kilkunastu latach o ile w ogóle się kiedykolwiek zwrócą, bo w takich
    LED-ach najbardziej zawodna jest elektronika, która "pada" już po kilku
    latach użytkowania, a bywa też, że wcześniej.

  • 6. Data: 2014-02-02 17:56:58
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-02-02 16:44, PiteR pisze:

    > np ma się tak z 8W, 720lm, 20zł
    >
    > http://piterpro.private.pl/led_01.jpg
    > http://piterpro.private.pl/led_02.jpg

    już widzę - 1940lm, 16W - czyli na 4310lm da to jakieś 36W
    http://www.gitmarket.pl/elgo/ledline-t5-lampa/9724.h
    tml
    Przyjmując że znajdę taką lampę to 18h dziennie x 360dni x (49-36W=13W
    oszczędności) = 84kWh - ile kosztuje jedna kWh - 0,50zł? = 40zł
    oszczędności (na jednej oprawie)
    różnica w cenie (jeśli by kosztowała ok 150zł) w stosunku do zwykłej
    jarzeniówki to 120zł czyli czas zwrotu = 3 lata.
    Jak dla mnie za długo, ale temat warty doglądania, bo przy trochę
    niższej cenie zakupu ma to sens

    > ile kosztował?

    ok. 100zł (z wbudowanym czujnikiem ruchu, ale beznadziejna konstrukcja,
    bo jak chciałem żeby lampa świeciła w dół to czujka też tam patrzyła,
    więc musiałem ją odczepić od lampy i skierować tam gdzie chcę).
    Głównie chodziło mi o to, że żarniki trzeba było często wymieniać, a to
    na razie (odpukać) świeci

    Łukasz

  • 7. Data: 2014-02-02 19:17:30
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > http://piterpro.private.pl/led_01.jpg
    > http://piterpro.private.pl/led_02.jpg

    > ile kosztował?

    mój bez czujki ruchu kosztował ok 25zł. Natomiast świeci dużo lepiej niż
    "żarówka" diodowa wypełniona pierdylionem małych ledów.

    ToMasz

  • 8. Data: 2014-02-04 15:38:29
    Od: krak <s...@g...pl>

    Może takie
    http://ledy-ledy.pl/szczegoly/oprawa-led-diamond-25w
    -cieply-bialy,414.html

  • 9. Data: 2014-02-06 17:56:04
    Od: "Andrzej S." <a...@g...com>

    W dniu 2014-02-02 17:08, uzytkownik pisze:

    > Póki co świetlówki zapewniają najlepszy stosunek ilości światła do
    > ilości zużytej energii elektrycznej.

    Skad masz takie dane? Przeciez to bzdura.

    > LED-ach najbardziej zawodna jest elektronika, która "pada" już po kilku
    > latach użytkowania, a bywa też, że wcześniej.

    Takze bzdura w kontekscie, ze swietlówka tez nie przetrzyma kilku lat,
    chyba ze jest koszmarnie droga (mam takiego Philipsa).
    --
    A S

  • 10. Data: 2014-02-06 18:13:47
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <a...@g...com> napisał w
    wiadomości news:ld0er7$3ns$1@news.task.gda.pl...

    > Skad masz takie dane? Przeciez to bzdura.

    > Takze bzdura w kontekscie, ze swietlówka tez nie przetrzyma kilku lat,
    > chyba ze jest koszmarnie droga (mam takiego Philipsa).

    Chodzi o prawdziwe świetlówki, te długie białe rury :)
    Wojtek

    --
    Bo my, Polacy tak mamy,
    że we wszystkim przesadzamy :(