  • 1. Data: 2014-02-01 21:25:02
    Temat: Podloga drewniana - dociaganie desek
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Poradzcie, bo juz mnie k*rwica bierze. Ukladam podloge z litej deski
    naturalnej - na legarach. Kazda deska wymaga dociagniecis. Czym to robic?
    Lewarek sie nie sprawdzil, przeciwlegla sciana na razie za daleko.

    Dociagac pasami transportowymi z grzechotka?
    Takie zwykle wytrzymaja, czy sa jakies specjalne do tego celu?

    Jakies inne patenty, przyrzady?

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 2. Data: 2014-02-01 21:58:27
    Temat: Re: Podloga drewniana - dociaganie desek
    Od: piechur <z...@g...pl>

    Nie wiem jak to teraz się robi współcześnie. Penie dobre pasy by się
    nadały. Ja robiłem to za pomocą klamer i klinów. Tutaj na pierwszym
    zdjęciu widać jak to robią:
    http://sww.zegluga.wroclaw.pl/articles.php?article_i
    d=278

    Mniej więcej wygląda to tak:
    - kładzie i dociska się deskę do poprzedniej
    - wbija się klamrę w legar tak żeby było o co zaprzeć klin
    - jak deska, pióro-wpust to najpierw kawałek z innej deski żeby pióra
    nie zniszczyć
    - wbija się klin pomiędzy deskę a legar na tyle z wyczuciem żeby
    docisnąć deskę
    - mocuje się deskę wybija klin i dalej

    Im więcej klinów tym łatwiej, ale właściwie wystarczą dwa do dwóch
    legarów obok siebie. Ja tak dociągałem 2 calowe deski sosnowe i szło bez
    problemu.

    pieszy.

  • 3. Data: 2014-02-01 22:44:46
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-01 21:58, piechur pisze:
> [...]
    >
    > Im więcej klinów tym łatwiej, ale właściwie wystarczą dwa do dwóch
    > legarów obok siebie. Ja tak dociągałem 2 calowe deski sosnowe i szło

    Dokładnie tak się to robi.
    Jeżeli nie chcesz mieć gwoździ czy wkrętów na werzchu to można je bić w
    rant deski, ponad piórem po skosie. W tym przypadku należy uciąć kawałek
    deski podłogowej ok. 20cm długości, w której na środku od strony wpustu
    należy wykonać wcięcie. Deska ta będzie bezpośrednio dociskała kolejne
    bite deski, a wcięcie będzie umożliwiało dostęp do rantu bitej deski po
    środku legara i będzie umożliwiało wbicie gwoździa. Gwoździe dobija się
    dobijakiem
    https://www.narzedzia4u.pl/index.php?p1259,dobijaki-
    do-gwozdzi-topex-03a440