  • 1. Data: 2014-01-31 20:54:05
    Temat: Wentylacja grawitacyjna i regulacja
    Od: "Karol" <K...@w...pl>

    Zastanawiam się nad regulacją wentylacji grawitacyjnej i jakoś nie
    przychodzi mi żaden ciekawy pomysł.
    Załóżmy że przepływ powietrza jest mierzony za pomocą śmigła w kanale i
    teraz trzeba je sprząc z mechaniczną przesłoną kanału wentylacyjno. Jeśli
    przepływ jest za duży, to przesłona ma tyle przesłonić kanał żeby przepływ
    był odpowiedni, gdy ciąg jest za mały to przesłona się otwiera , ma ktoś
    pomysł?

  • 2. Data: 2014-01-31 22:15:47
    Temat: Re: Wentylacja grawitacyjna i regulacja
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 31 stycznia 2014 20:54:05 UTC+1 użytkownik Karol napisał:
> [...]
    >
    > był odpowiedni, gdy ciąg jest za mały to przesłona się otwiera , ma ktoś

    Można się bujać z przewodami, elektroniką, silniczkami itp. A można zrobić regulator
    Watta. Pytanie w czym jesteś mocniejszy, czy w elektronice i mechanizmach
    wykonawczych czy w mechanice. Jak by co to w sklepach są kratki z klapkami
    napędzanymi piezosiłownikiem.

  • 3. Data: 2014-01-31 23:05:23
    Od: "Karol" <K...@w...pl>

> [...]
    > mocniejszy, czy w elektronice i mechanizmach wykonawczych
    > czy w mechanice. Jak by co to w sklepach są kratki z klapkami

    To ma być proste rozwiązanie mechaniczne, nie wymagające zasilania, nie chcę
    przerostu formy nad treścią w postaci elektroniki i komputera połączonego z
    fejszbukiem:)

    Ten regulator Watta to faktycznie ciekawe rozwiązanie, ale obawiam się że
    nie nada się do mojego zastosowania, tak mi się przynajmniej wydaje. Bo
    regulator ten daje sprzężenie między prędkością obrotową a pozycją
    przesłony, tylko że to nie koniecznie oznacza regulację przepływu powietrza.
    Regulator ma działać tak żeby utrzymywać stały w czasie przepływ powietrza w
    kanale wentylacji. jeśli przepływ rośnie to powoli zasuwa zasłonę i robi to
    dopóki, dopóty przepływ osiągnie odpowiednią wartość i tak samo odwrotnym
    przypadku. Niewątpliwie wychylenie przesłony ma wpływ na przepływ, ale przy
    tej samej pozycji przesłony przepływ może być rożny i zależny od pogody.
    Chyba że tego faktycznie nie da się zrealizować bez elektroniki i
    zewnętrznego zasilania?

  • 4. Data: 2014-01-31 23:14:50
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 31 stycznia 2014 23:05:23 UTC+1 użytkownik Karol napisał:

> [...]
    >
    > tej samej pozycji przesłony przepływ może być rożny i zależny od pogody.
    >
    > Chyba że tego faktycznie nie da się zrealizować bez elektroniki i

    Da się tylko zadanie dla ambitnych i mocnych w mechanice precyzyjnej. Regulator Watta
    będzie utrzymywał przymykając przysłonę stałe obroty wentylatora który go napędza.
    Wbrew Twoim obawom będzie to robił bardzo precyzyjnie. Tylko że to trudne do
    zrobienia. Ja bym się nie podjął takiego wyzwania.

  • 5. Data: 2014-01-31 23:37:12
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-01-31 23:14, k...@g...com pisze:

> [...]
    napędza. Wbrew Twoim obawom będzie to robił bardzo precyzyjnie. Tylko że to trudne do
    zrobienia. Ja bym się nie podjął takiego wyzwania.
    A po ch.... tak kombinować?
    Są na rynku gotowe regulatory mechaniczne, które się montuje w kratkach.
    Niestety teraz nie pamiętam firmy. Jak odnajdę, dam znać.

  • 6. Data: 2014-01-31 23:53:12
    Od: WS <L...@c...pl>

> [...]
    >
    > był odpowiedni, gdy ciąg jest za mały to przesłona się otwiera , ma ktoś

    Jakiegos "gotowca" mozna poszukac...

    cos typu http://www.frapol.com.pl/produkt/141/Regulator-CAV-N
    --CAV-W

  • 7. Data: 2014-02-01 00:25:21
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 31 stycznia 2014 23:37:12 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

> [...]
    >
    > Są na rynku gotowe regulatory mechaniczne, które się montuje w kratkach.
    >
    > Niestety teraz nie pamiętam firmy. Jak odnajdę, dam znać.

    Nie wiedziałem że coś takiego produkują. Nie można wiedzieć wszystkiego.

  • 8. Data: 2014-02-01 02:26:59
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik k...@g...com napisał:
    > Nie wiedziałem że coś takiego produkują. Nie można wiedzieć wszystkiego.

    Ale można wiedzieć "niczego".

    --
    Darek

  • 9. Data: 2014-02-01 10:56:51
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-01 00:25, k...@g...com pisze:

> [...]
    zrobienia. Ja bym się nie podjął takiego wyzwania.

    > Nie wiedziałem że coś takiego produkują. Nie można wiedzieć wszystkiego.
    Odnalazłem ten stabilizator ciągu.
    Firma Darco, a nazywa się toto Stabiler.
    http://www.youtube.com/watch?v=fIL2o03tPuk
    Szkoda tylko, że takie drogie. Prawie 100zł

  • 10. Data: 2014-02-01 14:08:32
    Od: "Karol" <K...@w...pl>

> [...]
    > wentylatora który go napędza. Wbrew Twoim obawom będzie to robił
    > bardzo precyzyjnie. Tylko że to trudne do zrobienia.

    Ty mówisz coś o skomplikowaniu, precyzji, że byś się nie podjął, lecz nic
    nie mówisz o tym w jaki sposób ten regulator watta miałby niby utrzymywać
    stały ciąg. Ja w jego działaniu takiej możliwości nie widzę. widzę jedynie
    zależność między prędkością obrotową, czyli ciągiem, a wychyleniem
    przesłony, tylko to w cale nie gwarantuje stabilizacji ciągu, rozumiesz to?