  • 1. Data: 2022-07-25 12:45:13
    Temat: Sedesy bezrantowe
    Od: Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl>

    Witam.

    Pytanie do użytkujących sedesy ,,bezrantowe".
    Chodzi mi o ,,bezpieczeństwo" takich operacji jak:
    - wylewanie wody z wiadra po myciu podłóg
    - spłukiwanie po użyciu dużej ilości papieru
    - sikanie na stojąco (i siedząco)
    - wymiotowanie do ubikacji
    Nic nie ucieka na zewnątrz?

    Jako plus wymienia się zawsze łatwiejsze utrzymanie czystości. Nie ma podwiniętego
    rantu gdzie gromadzi się brud. Tyle że tego specjalnie zaglądając nie widać.
    Natomiast w ,,bezrantowych", które oglądałem, na widoku jest ,,maskownica/kierownica"
    wypływu wody ze spłuczki. Ma ona otwory i zakamarki, w których na pewno będzie
    gromadził się brud, a jego czyszczenie nie będzie takie łatwe (patyczkami do uszu?).

    Czy ponownie zdecydował byś się na zakup takiego sedesu?

    Przy okazji dlaczego znaczna część tych sedesów jest taka płytka i ma odsunięty do
    tyłu otwór?

    Adam

  • 2. Data: 2022-07-25 12:55:17
    Temat: Re: Sedesy bezrantowe
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-07-2022 o 12:45, Adam Lubszczyk pisze:
> [...]
    > Chodzi mi o ,,bezpieczeństwo" takich operacji jak:
    > - wylewanie wody z wiadra po myciu podłóg
    > - spłukiwanie po użyciu dużej ilości papieru

    Zależy jaki kupisz.
    Bezwzględnie trzeba taki nieco lepszy, z wirem - wtedy wszystko ładnie
    wciąga.

  • 3. Data: 2022-07-25 13:39:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 25 Jul 2022 03:45:13 -0700 (PDT), Adam Lubszczyk
    <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Pytanie do użytkujących sedesy ,,bezrantowe".
    > Chodzi mi o ,,bezpieczeństwo" takich operacji jak:
    > - wylewanie wody z wiadra po myciu podłóg

    Ucieka, to jest ich wada. Trzeba wylewać bardzo ostrożnie.

    > - spłukiwanie po użyciu dużej ilości papieru

    Tu nie zauważyłem takiego problemu, ale to może zależeć od chwilowego
    zawirowania wody. Generalnie przy wylewaniu z wiadra jest to
    bardziej występujące zjawisko.

    > - sikanie na stojąco (i siedząco)

    Sika się na siedząco, ktoś sika na stojąco u siebie?? Fuj...

    > - wymiotowanie do ubikacji

    To zależy jak się rzygnie, raczej w tym przypadku brak rantu nie jest
    problemem.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2022-07-25 14:24:20
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 25.07.2022 o 12:45, Adam Lubszczyk pisze:
    Mam taki wynalazek od 2 lat - marki Cersanit.
    > - wylewanie wody z wiadra po myciu podłóg -
    Nic się nie wylewa, z tym, że wiaderka używam małego 6 litrów
    > - spłukiwanie po użyciu dużej ilości papieru -
    Nie widzę różnicy w porównaniu do muszli z rantem
    > - sikanie na stojąco (i siedząco) -
    Jak wyżej.
    > - wymiotowanie do ubikacji -
    Nie miałem okazji sprawdzić, ale to chyba zależy od stanu wymiotującego
    - czy sobie trafi ;-)
    > Nic nie ucieka na zewnątrz?
    Muszę natomiast opisać problem z wychlapywaniem wody do przodu przy
    normalnym spłukiwaniu. Muszla ma plastikową wkładkę (dławik) montowaną w
    miejscu wejścia rury od spłuczki do muszli. Po pierwszym zamontowaniu
    zawsze kilka kropel wyskakiwało górą. Próbowaliśmy kilku różnych
    ustawień tego dławika - bardziej w lewo, bardziej w prawo i tak dalej.
    Dławik ten nie ma żadnej regulacji, można go założyć "równo" albo
    niesymetrycznie. Ostatecznie pomogło podgięcie na gorąco, co skierowało
    wodę nieco bardziej do dołu.
    Podobno inne muszle mają dławiki regulowane, ale mój Cersanit nie.
    Było z regulacją trochę zabawy, bo każda wymagała demontaży kibla i
    wieszaniu z powrotem.
    Jacek

  • 5. Data: 2022-07-25 14:36:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

> [...]

    > Chodzi mi o ,,bezpieczeństwo" takich operacji jak:
    > - wylewanie wody z wiadra po myciu podłóg
    > - spłukiwanie po użyciu dużej ilości papieru

    Do sikania to jest pisuar.
    Polecam zamiast ew. bidetu, mam w domu dwa pisuary, w dwóch łazienkach.
    https://plytki-lazienki.pl/p/36/22470/roca-nexo-pisu
    ar-z-pokrywa-doplyw-z-tylu-a35364k000-pisuary-cerami
    ka-sanitarna.html

    No, a zamiast bidetu to deskę bidetową na sedes.
    Ja sobie w komplecie kupiłem ROCA GAP:
    https://plytki-lazienki.pl/p/20/70742/roca-gap-multi
    cleanadvance-soft-deska-myjaca-z-funkcja-bidetu-a804
    004001-deski-sedesowe-ceramika-sanitarna.html
    https://plytki-lazienki.pl/p/18/44454/roca-gap-rimle
    ss-miska-wc-wiszaca-a34647l000-miski-wc-ceramika-san
    itarna.html

    > - wymiotowanie do ubikacji
    > Nic nie ucieka na zewnątrz?

    Nie, ale przy spuszczaniu wody chlapie jak każdy inny,
    dlatego przy rzyganiu nie polecam spuszczać wody. ;P

> [...]
    > otwory i zakamarki, w których na pewno będzie gromadził się brud, a jego
    > czyszczenie nie będzie takie łatwe (patyczkami do uszu?).

    Nie brudzi się to, może się zakamienić.
    U mnie akurat i tego probelmu nie ma, bo woda zmiękczana.

    > Czy ponownie zdecydował byś się na zakup takiego sedesu?

    Tak.

    > Przy okazji dlaczego znaczna część tych sedesów jest taka płytka i ma
    > odsunięty do tyłu otwór?

    Żeby nie faflunić sedesu tylko zrzucać kreta prosto pod wodę i topić. Jak
    sobie przypomnę te PRLowskie sedesy gdzie kret spadał na płaską
    powierzchnię i kleił się do podstawy wyjąc z bólu, to mnie trzęsie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2022-07-25 14:36:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 25 Jul 2022 13:39:23 +0200, Marek

    > Sika się na siedząco, ktoś sika na stojąco u siebie?? Fuj...

    Zaraz Cię prawdziwe maczo wyzwą od panienek. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2022-07-25 15:14:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 25 Jul 2022 14:36:01 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
> [...]
    > łazienkach.
    > https://plytki-lazienki.pl/p/36/22470/roca-nexo-pisu
    ar-z-pokrywa-doplyw-z-tylu-a35364k000-pisuary-cerami

    Nie widzę potrzeby by "naczynie zbiorcze" podnośić jeszcze bliżej
    nosa niż to jest konieczne przy typowej muszli. Zupełny zbytek.
    Sikanie na siedząco jest naturalne, komfortowe i higieniczne. Nie ma
    potrzeby instalowania dodatkowego naczynia do mycia.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2022-07-25 15:14:43
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 25.07.2022 o 14:36, Myjk pisze:
    > Jak
    > sobie przypomnę te PRLowskie sedesy gdzie kret spadał na płaską
    > powierzchnię i kleił się do podstawy wyjąc z bólu, to mnie trzęsie.
    Były też inne względy:
    "Półeczka, z medycznego punktu widzenia, służy do obserwacji stolca i
    zauważenia np. sladów krwi, zmiany zabarwienia itp. Może uratować
    zdrowie a nawet życie pozwalając na dużo szybsze wychwycenie objawów
    różnych chorób układu pokarmowego."
    Teraz ludzi jest za dużo, a "Suwerenów" w szczególności, więc nikomu nie
    zależy, aby jakieś groźne choroby były wcześnie wykrywane.
    Jacek

  • 9. Data: 2022-07-25 15:30:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 25 Jul 2022 15:14:39 +0200, Marek

> [...]
    > Sikanie na siedząco jest naturalne, komfortowe i higieniczne. Nie ma
    > potrzeby instalowania dodatkowego naczynia do mycia.

    Pisuar jest równie higieniczy co sedes na siedząco, nic się nie rozbryzguje
    mimo lulania na stojąco -- a nie trzeba się rozodziewać w całości. Ja sobe
    wyjątkowo cenię ten zbytek, szczególnie że dużo piję to i często w toalecie
    bywam. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2022-07-25 15:36:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 25 Jul 2022 15:14:43 +0200, Jacek

> [...]
    > zauważenia np. sladów krwi, zmiany zabarwienia itp. Może uratować
    > zdrowie a nawet życie pozwalając na dużo szybsze wychwycenie objawów

    Nie dajmy się zwariować. Kreta można obserwować jak pływa pod wodą,
    szczególnie krew powinna być wyjątkowo łatwo zauważalna, bo barwi wode w
    której kret pływa. :P Nie wspomnę że jak krew jest to i pewnie wcześniej
    boli.

    > Teraz ludzi jest za dużo, a "Suwerenów" w szczególności, więc nikomu nie
    > zależy, aby jakieś groźne choroby były wcześnie wykrywane.

    Szczególnie że wiedzę z tego zakresu posiada może 1% suwerena a to i tak
    więcej niż kiedyś jak była półka oględzinowa.

    --
    Pozdor
    Myjk