    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 2 Oct 2021 07:28:46 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Sens pompy ciepła
    From: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 2 October 2021 at 10:10:54 UTC+2, Mateusz Viste wrote:
    > Wczoraj właśnie zamówiłem PC, więc sprawdziłem w nocie którą mam na
    > biurku. Dla temperatury -7 producent podaje COP na poziomie 3.27. A to
    > tylko tani monoblok...
    > To bzdura jest i już wiele osób cię w tym temacie prostowało, a ty
    > dalej swoje. Mój monoblok dochodzi do okolic COP=1 przy -20 stopni,
    > wówczas pompa ciepła przełącza się na grzałki. Takie temperatury
    > zdarzają się kilka dni w roku, i to w nocy - a ja akurat w nocy grzać
    > nie potrzebuję.
    >
    > Mateusz
    Dla temperatury -7 producent podaje COP na poziomie 3.27. A to
> [...]

    kto tak podaje ?

    To żadna bzdura, ale szczera prawda
    pompa ciepla typu monoblock zostala zaprojektowana na cieple klimaty, do klimatyzacji
    i dogrzania pokoji ciepłym powietrzem a nie kalafiorami

    Czyli monoblock to air-2-water-2-air

    To dlatego gorący skraplacz, sprężarka, pompa obiegowa znajdują się na dworze, bo nie
    marzną w klimacie bez mrozów
    a do klimy jest to ok.

    Nie wiem kto te badziewne pompy monoblock sprowadza do Polski i wciska nieznającym
    się klientom, gdy Polska to nie te klimaty.
    Tu sa mrozy a monoblock pracuje na polu na wodzie, a nie na glikolu
    i ta woda zamarza zimą, gdy wyłączą prąd

    A potem trzeba kotłownię zrobić i dać Hydro Unit, czyli sterownik, pompę, kocioł
    i to podwaja koszty
    bo monoblock się nie nadaje do zasilania kaloryferów bezpośrednio, bo wymaga bufora
    ciepła w kotłowni