  • 61. Data: 2013-09-07 21:04:16
    Temat: Re: Sezon idzie na rabanie.
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 07 Sep 2013 17:18:58 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > 500zł i 1KM to nie wiem, ale ja mam taki za 800zł z silnikiem 6,5KM (moc
    > maksymalna na wyjściu: 2,5kW, wg instrukcji 2,3kW w pracy ciągłej
    > powinien wytrzymać)

    Ja mam pecha. Testowalem dwa marketowe chinczyki w podobnej cenie i nic mi
    na nich nie szlo. Dopiero stara 1,5-kilowatowa Honda dala rade.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 62. Data: 2013-09-07 22:41:04
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-07 14:35, Adam pisze:

    > UPSy nie zasilaja firmy tylko stanowia bufor bezpieczenstwa - nic sie nie
    > stanie jak przez tydzien nie bedzie tam UPSow - wiekszosc i tak pracuje
    > na laptopach ktorym nagle wylaczenie pradu niczym nie grozi ;)

    O ile jest gdzie je naladowac. :-)

    > Na wsiach tak to jest. Ja mieszkam 4 lata i w tym czasie najdluzsza awaria
    > wyniosla 3h i to byla jedyna awaria w calym tym okresie -

    Gdzies w Szczecinie zdaje sie pare lat temu pradu nie bylo chyba z
    tydzien. Ze dwa lata temu pod Czestochowa tez awaria trwala dlugo.

    > W najgorszym razie kupuje za 500 pln agregat w markecie do ktorego mam 1km,
    > odpalam z tylu domu i dziala :) To jest sztuczne szukanie problemu ;-)

    No i agregatow nawet na allegro nie bylo. :-)

    > Z tym ze moj ogrzeje od piwnicy po poddasze rownomiernie (bo podlogi), a
    > powietrzny conajwyzej nagrzeje salon - w oddalonych pokojach bedzie juz pizgac,
    > nie mowiac o np. lazience i zimnym brodziku :-)

    Owszem, dlatego to awaryjne zrodlo zasilania.

    > Ja nie mam w ogole komina pod ew. kociol - komin kosztuje, dodatkowy mostek
    > i tak dalej, nie mam zamiaru nigdy takowego miec wiec po co robic na zapas?

    No ja tez nie. Podstawowe ogrzewanie to gaz, a gdyby co to kominek.

    Pozdro.. TK

  • 63. Data: 2013-09-07 22:46:44
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-07 14:34, uzytkownik pisze:

    > Aby móc zasilić z UPS-a tę pompkę przez 20 godzin to biorąc pod uwagę
    > sprawność UPS-a oraz niemożliwość pełnego rozładowania to musiałby on
    > posiadać wbudowane 2 12V akumulatory o łącznej pojemności 40-50Ah.

    Mozna podpiac zewnetrznie dowolny akumulator, ale po rozladowaniu ten
    tez trzeba bedzie doladowac. Nie mowie o braku pradu przez kilka godzin,
    a przez kilka dni. To moze wydawac sie niemozliwe, ale juz sie zdarzalo.

    Pozdro.. TK

  • 64. Data: 2013-09-07 23:25:46
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > No i agregatow nawet na allegro nie bylo. :-)

    Byłem w szoku jak zobaczyłem w Castoramie kolejkę ludzi jak za komuny.
    Oczekiwali na dostawę agregatów. Jak przywieźli agregaty to ludzie
    wyrywali sobie nawzajem te agregaty, a nawet byli tacy co się pobili.
    Część zapewne musiała powrócić do domu bez agregatu.

    > Owszem, dlatego to awaryjne zrodlo zasilania.

    > No ja tez nie. Podstawowe ogrzewanie to gaz, a gdyby co to kominek.

    Komin to niewielki wydatek w porównaniu z całą budową i warto go
    postawić.
    Może służyć zarówno dla kotła węglowego jak i gazowego.
    Ponadto kocioł gazowy lepiej funkcjonuje z normalnym kominem i jest
    mniejsze prawdopodobieństwo zamarznięcia takiego kotła.

  • 65. Data: 2013-09-08 01:30:57
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-07 23:25, uzytkownik pisze:

> [...]
    > Ponadto kocioł gazowy lepiej funkcjonuje z normalnym kominem i jest
    > mniejsze prawdopodobieństwo zamarznięcia takiego kotła.

    Gazowy dzis przewaznie ma komin przez sciane, wiec nie potrzebuje komina
    przez dach. Adam ma sporo racji, ale to tez niestandardowy przypadek i o
    tym nalezy pamietac.
    My wiemy bo gadamy od lat. Ale grupa nie ogranicza sie tylko do nas
    dwoch, czy trzech, ze o Krisie wspomne, choc nie tylko. :-)
    Czasem sie spinamy, ale ja tam wszystkich lubie poza prawdziwkami
    pieniaczami z fantazja niespelniona w zyciu. I tak wszystko dla
    potomnych. Niech sie ucza na doswiadczeniach tych co juz uzywaja i
    wyciagaja wlasne wnioski.

    Pozdro.. TK

  • 66. Data: 2013-09-08 15:29:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 września 2013 01:30:57 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > My wiemy bo gadamy od lat. Ale grupa nie ogranicza sie tylko do nas
    > dwoch, czy trzech, ze o Krisie wspomne, choc nie tylko. :-)
    Czep sie tramwaja a od Krisa i jego żony(szczypior) z daleka;)
    Uważaj, bo bardzo prawdopodobne że na przełomie września i pazdziernika w Siedlacach
    na Kochaniowskiego będe(nie ten niebieski budynek-zgaduj dalej;)) i ten Twój sklepik
    w okolicy znajde i paragonem oberwiesz;)

  • 67. Data: 2013-09-08 20:22:42
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Gazowy dzis przewaznie ma komin przez sciane, wiec nie potrzebuje
    > komina przez dach.

    No właśnie z tymi kominami przez ścianę bywa czasami problem.
    Po pierwsze, potrafi zamarznąć kocioł.
    Po drugie, czasami jest problem z zaciąganiem spalin przez kocioł i
    wtedy kocioł wchodzi w tryby awaryjne, nie mówiać już o problemie
    zawilgacania wnętrza kotła.
    Po trzecie, czasami bywa, że spaliny są cofane, co także powoduje tryby
    awaryjne.
    Po czwarte, przy normalnym kominie zwiększa się sprawność spalania, choć
    są to wartości rzędu do kilku %
    Po piąte, czasami zawiewa spalinami w kierunku okien i dostają się do
    domu mikrowentylacją.

    W przypadku normalnych kominów ww problemy praktycznie nie występują.

  • 68. Data: 2013-09-08 22:15:34
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-08 15:29, Kris pisze:

    > Czep sie tramwaja a od Krisa i jego żony(szczypior) z daleka;)

    Dobra, juz dobra...

    > Uważaj, bo bardzo prawdopodobne że na przełomie września i pazdziernika w
    Siedlacach na Kochaniowskiego będe(nie ten niebieski budynek-zgaduj dalej;))

    To juz lepiej sam powiedz i co wazne kiedy. Wyjade gdzies dalej. :-)

    > i ten Twój sklepik w okolicy znajde i paragonem oberwiesz;)

    To musial bys z Kikim, bo nie wiem skad te paragony wezmiesz. :-)

    Pozdro.. TK

  • 69. Data: 2013-09-08 22:21:50
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-08 20:22, uzytkownik pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > No właśnie z tymi kominami przez ścianę bywa czasami problem.
    > Po pierwsze, potrafi zamarznąć kocioł.

    Nie slyszalem

    > Po drugie, czasami jest problem z zaciąganiem spalin przez kocioł i
    > wtedy kocioł wchodzi w tryby awaryjne, nie mówiać już o problemie
    > zawilgacania wnętrza kotła.

    Tego nie rozumiem. Kocol kondensacyjny z natury jest wilgotny.

    > Po trzecie, czasami bywa, że spaliny są cofane, co także powoduje tryby
    > awaryjne.

    To chyba jakies skrajne przypadki z kombinowanymi kominami.

    > Po czwarte, przy normalnym kominie zwiększa się sprawność spalania, choć
    > są to wartości rzędu do kilku %

    Spaliny i tak pompuje wentylator

    > Po piąte, czasami zawiewa spalinami w kierunku okien i dostają się do
    > domu mikrowentylacją.
    >
    > W przypadku normalnych kominów ww problemy praktycznie nie występują.

    Ale to bardzo drogie rozwiazanie, bo i tak trzeba wstawic dedykowany
    wklad. W relacji komin przez sciane, czy nad dach roznica kwotowa jest
    co najmniej czterokrotna. Nie uzasadnia takiego rozwiazania.

    Pozdro.. TK

    Pozdro.. TK

  • 70. Data: 2013-09-08 23:18:50
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Nie slyszalem

    Ja już takie przypadkiu miewałem.

    > Tego nie rozumiem. Kocol kondensacyjny z natury jest wilgotny.

    Ale wilgotyny w komorze spalania oraz kominie, a nie wilgotny po stronie
    wlotu powietrza i w komorze, gdzie znajduje się elektonika, silnik
    dmuchawy, pompa CO, zawory itp.
    Niestety w większości kotłów z zamkniętą komorą oraz kondensacyjnych
    powietrze zasilające kocioł wchodzi do przestrzeniu, gdzie znajdują się
    ww elementy kotła, czyli tuż pod obudową.

    > To chyba jakies skrajne przypadki z kombinowanymi kominami.

    Żadnymi kombinowanymi. Z normalnymi zestawami kominowymi, dedykowanymi
    do kotłów.

    > Spaliny i tak pompuje wentylator

    I co z tego?
    Jeżeli będzie

    > Ale to bardzo drogie rozwiazanie, bo i tak trzeba wstawic dedykowany
    > wklad. W relacji komin przez sciane, czy nad dach roznica kwotowa jest
    > co najmniej czterokrotna. Nie uzasadnia takiego rozwiazania.

    Wbrew pozorom bywa niewiele droższe, gdyż w przypadku nowego, czystego
    komina, który nie był użytkowany z kotłem węglowym, nie ma potrzeby
    wkładania w komin rury podwójnej powietrzno-spalinowej, wystarczy tylko
    wstawiona rura spalinowa, a powietrze zasysane kominem.
    W przypadku wyrzutu spalin "za ścianę" trzeba wyprowadzić rurę podwójną.
    Bywa, że taka rura musi przejść poprzez całe pomieszczenie i jeszcze
    musi wystawać ponad dach ze względu obowiązujących przepisów dotyczących
    zachowania odległości od okien i otworów wentylacyjnych. Dla przykładu
    obecnie robię takie 2 kotłownie, gdzie w ten sposób wyprowadzone kominy
    mają po ok. 8-9m długości. Gdyby były wybudowane normalne kominy to
    wystarczyłoby powstawiać w nie rury spalinowe fi 80 o długościach ok. 6m
    każda. Obecnie trzeba wyprowadzić rury podwójne fi 125/80 o długościach
    po 8-9m.