eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSkrzydło drzwiowe wygięte w łuk - odmowa reklamacji- zgodne z polską normą › Re: Skrzyd?o drzwiowe wygi?te w ?uk - odmowa reklamacji- zgodne z polsk? norm?
    From: SJS <s...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Skrzyd?o drzwiowe wygi?te w ?uk - odmowa reklamacji- zgodne z polsk?
    norm?
    Date: Wed, 17 Oct 2012 13:57:19 +0200

    W dniu 2012-10-17 13:32, Marek Dyjor pisze:
> [...]
    =14351&pfics=&pfsymbolopt=e&pfname=&pfnameopt=e&pfre
    place=&pfinsert=&pfreplaceopt=e&pfinsertopt=e&pfisbn
    =&pfkt=&pfnormyopt=a&pfrows=50&submit=Szukaj

    > i reklamujesz następnych cwaniaków którzy handlują czymś co powinno być
    > dostępne dla każdego obywatel RP za darmo po pokazaniu ostatniego pita.

    Pewnie nie wiesz - ale normy są we wszystkich krajach Unii sprzedawane i
    to po dużo wyższych cenach niż u nas. Potrzebowałem angielskiej wersji
    normy to wyszło mi chyba cztery razy drożej.
    A jeśli już o normach mowa
    Działam w dwóch komitetach normalizacyjnych kT52 czyli Systemy Alarmowe
    i KT306 Bezpieczeństwo ludności i my tam pracujemy społecznie tzn
    - za tłumaczenie norm ktoś musi zapłacić więc my szukamy sponsora
    - jest sponsor
    - szukamy tłumacza
    - tłumacz przetłumaczył
    - my siadamy i przez wiele godzin, społecznie, fragment po fragmencie
    sprawdzamy, korygujemy - same opłaty za parking to zwykle kilkadziesiąt
    złotych przy każdym posiedzeniu ale ja mam i tak dobrze bo mieszkam w
    Warszawie ale część ludzi przyjeżdża z całej Polski i pies z kulawą nogą
    im gorsz anie płaci,
    - w końcu głosujemy czy juz ta forma odpowiada oryginałowi,
    - w PKN ktoś to za pieniądze ponownie sprawdza i dopuszcza do
    ustanowienia lub cofa do komitetu
    - zwykle wystarczy miesiąc na te procedury ale bywa, że ktoś sztuczkami
    blokuje i jedna z norm przyjęta przez nas w grudniu zeszłego roku do
    dziś jeszcze nie została wprowadzona bo ktoś by swojego towaru nie mógł
    sprzedać?
    - jeśli ja, członek tych komitetów potrzebuję normę to za nią płacę tak
    jak wszyscy - o przepraszam mogę podaniem starać się o niewielką ulgę
    ale jak do tej pory nie korzystałem bo to strata czasu i dla 20 zł nie
    chce mi się po prostu dwa razy tam jechac - raz aby złozyc podanie a
    drugi aby kupic
    Po co normy?
    A po to aby w całej Unii wyroby były tak samo klasyfikowane i jak drzwi
    antywłamaniowe mają klasę 6 to mają ją w całej Unii

    Zdrowia życzę ... jak mawiał gen. Nowicki
    --
    sjs