  • 1. Data: 2012-10-16 21:45:40
    Temat: Skrzydło drzwiowe wygięte w łuk - odmowa reklamacji- zgodne z polską normą
    Od: p...@g...com

    witam
    dostałem odmowę reklamacji na skrzydło drzwiowe wygięte w łuk. Przyszedł gość,
    zmierzył poziomicą przyłożoną do skrzydła i stwierdził, że w punkcie największego
    odchylenia mamy na drzwiach 3mm różnicy - mierzone pośrodku, bo od środka drzwi idą
    jak w łuku na 2 strony. W zestawieniu z ościeżnicą, która mogła zostać zamontowana na
    nie do końca prostej ścianie mamy 8 mm odchylenia od ościeżnicy, co wygląda
    koszmarnie. Przyszło do mnie pismo powołujace się na normę polską pn-en-1435-1
    mówiącą niby o tej przypadłości, ale nic takiego nie odnalazłem. Może ktoś jest
    biegły w tych sprawach i powie czy mają rację. ale wg mnie 3 mm na pojedynczym
    skrzydle to sporo! Takie mamy prawo w Polsce? Jak żyć teraz?
    pozdrawiam
    pico

  • 2. Data: 2012-10-16 23:16:30
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-10-16 21:45, p...@g...com pisze:
> [...]
    biegły w tych sprawach i powie czy mają rację. ale wg mnie 3 mm na pojedynczym
    skrzydle to sporo! Takie mamy prawo w Polsce? Jak żyć teraz?

    Ja mam też krzywe drzwi. Nie powiem ile kosztowały, wcale nie mało!
    Miało być super, a wieje przez super hiper drzwi PORTA.

  • 3. Data: 2012-10-17 00:23:44
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Ja mam też krzywe drzwi. Nie powiem ile kosztowały, wcale nie mało! Miało
    > być super, a wieje przez super hiper drzwi PORTA.

    nie wiem ile Twoje drzwi kosztowały, ja mam z średniej półki i nie mogę
    powiedzieć nic dobrego o PORTA.
    Podczas planowanej budowy, zapewne nie kupię drzwi porta.

    Pozdrawia
    Darek

  • 4. Data: 2012-10-17 00:26:03
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-10-17 00:23, Darek pisze:

    > nie wiem ile Twoje drzwi kosztowały, ja mam z średniej półki i nie mogę
    > powiedzieć nic dobrego o PORTA.
    > Podczas planowanej budowy, zapewne nie kupię drzwi porta.

    Z tego co widzę, nie jestem sam...

  • 5. Data: 2012-10-17 08:18:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Filip wrote:

    > Z tego co widzę, nie jestem sam...

    a ja mam drzwi porta w domu i nie mam nic złego do powiedzenia o nich.

  • 6. Data: 2012-10-17 13:12:48
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 17 Paź, 08:18, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > a ja mam drzwi porta w domu i nie mam nic złego do powiedzenia o nich.

    Wiesz, miałem drzwi wewnętrzne z CAL-a i z Porty - te z Cala po ~15
    latach były w lepszym stanie, niż siedmioletnia Porta (co ciekawe, też
    je pokrzywiło). Więc coś w tym jednak jest.

    mucher

  • 7. Data: 2012-10-17 13:16:02
    Od: SJS <s...@p...pl>

> [...]
    biegły w tych sprawach i powie czy mają rację. ale wg mnie 3 mm na pojedynczym
    skrzydle to sporo! Takie mamy prawo w Polsce? Jak żyć teraz?

    Wchodzisz na strone
    https://sklep.pkn.pl/?m=product&a=find&cmd=&pfsymbol
    =14351&pfics=&pfsymbolopt=e&pfname=&pfnameopt=e&pfre
    place=&pfinsert=&pfreplaceopt=e&pfinsertopt=e&pfisbn
    =&pfkt=&pfnormyopt=a&pfrows=50&submit=Szukaj
    tam sa trzy normy dotyczące drzwi
    PN EN 14351
    kupujesz - sprawdzasz i reklamujesz
    no dobrze ale norma ta kosztują około 150 zł
    pewnie o tym wie ten magik co był u ciebie i liczy że nie kupisz

    --
    sjs

  • 8. Data: 2012-10-17 13:32:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    SJS wrote:

> [...]
    > kupujesz - sprawdzasz i reklamujesz
    > no dobrze ale norma ta kosztują około 150 zł
    > pewnie o tym wie ten magik co był u ciebie i liczy że nie kupisz

    i reklamujesz następnych cwaniaków którzy handlują czymś co powinno być
    dostępne dla każdego obywatel RP za darmo po pokazaniu ostatniego pita.

  • 9. Data: 2012-10-17 13:57:19
    Temat: Re: Skrzyd?o drzwiowe wygi?te w ?uk - odmowa reklamacji- zgodne z polsk? norm?
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2012-10-17 13:32, Marek Dyjor pisze:

> [...]
    >
    > i reklamujesz następnych cwaniaków którzy handlują czymś co powinno być
    > dostępne dla każdego obywatel RP za darmo po pokazaniu ostatniego pita.

    Pewnie nie wiesz - ale normy są we wszystkich krajach Unii sprzedawane i
    to po dużo wyższych cenach niż u nas. Potrzebowałem angielskiej wersji
    normy to wyszło mi chyba cztery razy drożej.
    A jeśli już o normach mowa
    Działam w dwóch komitetach normalizacyjnych kT52 czyli Systemy Alarmowe
    i KT306 Bezpieczeństwo ludności i my tam pracujemy społecznie tzn
    - za tłumaczenie norm ktoś musi zapłacić więc my szukamy sponsora
    - jest sponsor
    - szukamy tłumacza
    - tłumacz przetłumaczył
    - my siadamy i przez wiele godzin, społecznie, fragment po fragmencie
    sprawdzamy, korygujemy - same opłaty za parking to zwykle kilkadziesiąt
    złotych przy każdym posiedzeniu ale ja mam i tak dobrze bo mieszkam w
    Warszawie ale część ludzi przyjeżdża z całej Polski i pies z kulawą nogą
    im gorsz anie płaci,
    - w końcu głosujemy czy juz ta forma odpowiada oryginałowi,
    - w PKN ktoś to za pieniądze ponownie sprawdza i dopuszcza do
    ustanowienia lub cofa do komitetu
    - zwykle wystarczy miesiąc na te procedury ale bywa, że ktoś sztuczkami
    blokuje i jedna z norm przyjęta przez nas w grudniu zeszłego roku do
    dziś jeszcze nie została wprowadzona bo ktoś by swojego towaru nie mógł
    sprzedać?
    - jeśli ja, członek tych komitetów potrzebuję normę to za nią płacę tak
    jak wszyscy - o przepraszam mogę podaniem starać się o niewielką ulgę
    ale jak do tej pory nie korzystałem bo to strata czasu i dla 20 zł nie
    chce mi się po prostu dwa razy tam jechac - raz aby złozyc podanie a
    drugi aby kupic
    Po co normy?
    A po to aby w całej Unii wyroby były tak samo klasyfikowane i jak drzwi
    antywłamaniowe mają klasę 6 to mają ją w całej Unii

    Zdrowia życzę ... jak mawiał gen. Nowicki
    --
    sjs

  • 10. Data: 2012-10-17 14:14:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "SJS" napisał w wiadomości grup

    > Po co normy?
    > A po to aby w całej Unii wyroby były tak samo klasyfikowane i jak drzwi
    > antywłamaniowe mają klasę 6 to mają ją w całej Unii

    No ale właśnie z tego powodu powinny być powszechnie dostępne. Aby każdy
    mógł na ich podstawie dochodzić swoich roszczeń o nieuczciwych wykonawców
    czy producentów.

    Teraz sytuacja jest taka, jak w tym wątku. Ktoś coś zrobił i w razie
    reklamacji powołuje się na to, że jest to zgodne z normą i jak szary
    obywatel ma to sprawdzić? Cena normy przekracza oczekiwane odszkodowanie
    więc sprawa nie istnieje a potencjalnie nieuczciwy wykonawca nie ponosi
    konsekwencji.

    Pozdrawiam
    Ergie