    Subject: Re: Śmieci i opłata
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <rpm1es$f53$1$Adam@news.chmurka.net>
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Wed, 25 Nov 2020 18:54:53 +0100

    W dniu 25.11.2020 o 17:40, Adam pisze:

    > Czyli brak kultury i wychowania :(

    To też, ale są jeszcze inne problemy, którymi osoby decyzyjne nie chcą
    lub nie potrafią się zająć.
    Dam Ci dwa przykłady z mojej miejscowości.
    Jak wprowadzono obecnie działającą ustawę, to ludzie żeby oszczędzić na
    opłatach deklarowali segregację śmieci i mniejszą ilość osób w
    gospodarstwie domowym niż faktycznie, bo opłaty u mnie są liczone od
    ilości osób. Odpady bytowe zaczęły za to pojawiać się w publicznie
    wystawionych śmietnikach na mieście. Śmietniki były poprzepełnianie i
    poobstawiane workami ze śmieciami.
    Co zrobiły władze gminy żeby temu zaradzić? Polikwidowano dosłownie
    wszystkie śmietniki na mieście, efekt był taki, że nawet jak chciałeś
    gdzieś wyrzucić papierek po cukierku czy ogryzę to nie było gdzie tego
    zrobić. Natomiast worki z podrzucanymi śmieciami zaczęły pojawiać się w
    różnych dziwnych zakamarkach.
    Drugi przykład, to w uchwale Rady Miejskiej wymyślono, że na PSZOK można
    oddać tylko jeden komplet zużytych opon na gospodarstwo domowe w roku.
    Więc ludzie zamiast jeździć z oponami do PSZOK-u, jak mieli ich więcej,
    to zaczęli wywalać je po lasach, parkach i polach.

    > Czyli chodzi o kasę - jak zwykle ;)

    Zawsze chodzi o kasę, a na śmieciach też można zarobić, i to nie tak mało.