    From: "Mały" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar First day
    Date: Thu, 29 Oct 2009 09:32:54 +0100

    > A ja mam takie pytanie: Co będzie jak kocioł nagrzeje wodę do np. 50
    > stopni?
    >
    > Jaka jest temp. wody (lub czynnika) w solarach? Więcej jak 50 stopni? Bo
    > jak
    > więcej to zasobnik będzie dogrzewany a jak mniej to wychładzany.
    >
    > Pytam bo nie wiem.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Jacek

    Jeżeli kocioł nagrzeje do 50 C (300 litrów) a rano/wieczorem zostanie
    zużyte np 150 to będziesz miał w zbiorniku (solary mają pionowe
    zbiorniki) 150 litrów wody o temperaturze 50 C na górze zbiornika i
    150 o temperaturze 10 C na dole (trochę upraszczam). Wężownica solara
    jest na dole zbiornika i będzie on podgrzewał tę dolną chłodną wodę.

    Ok, ale załóżmy, ze w calym kotle jest woda o tem 50C (niech bedzie nawet
    80).
    To, czy ciepło ze zbiornikow nie bedzie "wracało" panelami na zewnatrz?