    From: Kris <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar po roku 3235kWh
    Date: Thu, 3 May 2012 10:16:37 -0700 (PDT)
    Cc: j...@o...pl

    W dniu czwartek, 3 maja 2012 18:41:22 UTC+2 użytkownik janusz_kk1 napisał:
    > Kris, naprawdę pieprzysz, zwroty ma od razu w mniejszym rachunku.

    Tu w sumie zgoda. Ale amortyzacja po 10 latach to zadna rewelacja raczej
    > CWU, Marek i Maniek już to tutaj udowodnili.

    Nie wiem za bardzo co udowodnili. Na razie maniek napisał że solar wyprodukował
    3232kWh. W porównaniu do czystego prądu to ok jest to ok 1500zł. Dla posiadaczy PC to
    rownowartość 300-500zł jak tu liczyli czyli zwrot skromnie licząc 10lat.
    > Ja mam np kuchnię gazową czyli i tak haracz płacę, ale będę płacił mniej
    > za gaz

    Maniek kuchenki nie ma, opłaty placić musi a gaz mu latem niepotrzebny, za gaz placił
    będzie mniej ale te opalty stałe w sezonie to jakby nie liczyc koszt trzeba je
    doliczyc obliczając czas zwrotu solarów dla gazownikow
    > bo także będę instalował kolektory.

    Skoro uważasz że Tobie sie oplaca to ok, ale nie znaczy to że wszystkim sie opłaca

    > Taa i te dwa miliony ludzi w Polsce co mają gaz to wg ciebie głupki, bo sie
    > przecież nie opłaca.
    Czy ja gdzis napisałem że LPG sie nie oplaca? Napisałem że jakby zwrot LPG był po 10
    latach to wtedy raczej sie nie oplaca. Nie liczyłem oplacalności LPG dla auta ale
    myśle ze zwrot tam wyjdzie szybciej.
    A tak przy okazji pozwol że przerobie Twoją wypowiedż:
    "Taa i te dwa miliony ludzi w Polsce co nie maja solarów to wg ciebie głupki, bo sie
    przecież opłaca";))

    > ceny już spadły, zresztą widać to po producentach że te ceny się niewiele
    > różnią, nie licząc chińskich kolektorów.

    Które sa tańsze.
    Czy myślisz że jakby kolektory byly tak bardzo opłacalne to konieczne byłyby
    programy dopłatowe i inne tego typu projekty?
    Jakoś do systemow ociepleń specjalnych dotacji nie ma a ludziska zrozumieli że
    rozsadna termomodernizacja ma sens i to robią. Soalrów poki co masowo nie instaluja
    bo przy ich dzisiejszych cenach i kilkunastoletniemu okresowi zwrotu nie kazdemu sie
    to kalkuluje.
    Tak samo jak 30-40 cm styro na sciany- niektórym sie oplaca wiekszość jednak daje
    10-15cm.

    > I pewnie ma sprawność 80% :)
    Pewnie nie, ale zapewne ma wieksza sprawność jak sporo dzisiaj produkowanych kotłow.
    W tym kotłe spaliny zanim dotra do komina pokonuja droge podobna do spalin w piecu
    kaflowym(3 kanały) i oddają sporo ciepla. W wielu wspolczesnych kotlach jak widze
    ogień czesto prawie bezpośrednio wali w komin.

    > Jaaasne.
    Popatrz jak spadły w ciągu kilku ostatnich lat ceny PC np.

    > Fantasta.
    Może i fantasta, pozyjemy zobaczymy. Ale już dzisiaj PC do CWU jest o polowe tańsza
    od zestawu solarów

    > Szkoda gadać, nawet nie ma co komentować.

    Latem raczej nie zalezy na nam na cieplej podłodze. Pozostaje pazdziernik-listpad i
    miesiące wiosenne gdzie słońca juz troche jest i mozna w podloge paslać jak zostanie
    jakaś nadwyzka z CWU. A zeby nadwyzka była to koletorów trzeba dolozyc- Maniek ma
    chyba 3 szt. A dolozenie to dodatkowy koszt jakby nie patrzeć