  • 1. Data: 2012-04-30 20:47:43
    Temat: Solar po roku 3235kWh
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uszanowanie

  • 2. Data: 2012-04-30 21:33:25
    Temat: Re: Solar po roku 3235kWh
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Mon, 30 Apr 2012 19:47:43 +0100, Maniek4 <r...@l...pl> wrote:

    > Uszanowanie

    Czyli jakies 500 zl grzejac pompa ciepla? Dobrze licze?
    Przypomnij Maniek z ilu kolektorow?

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 3. Data: 2012-04-30 21:43:10
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości

    > Czyli jakies 500 zl grzejac pompa ciepla? Dobrze licze?
    > Przypomnij Maniek z ilu kolektorow?

    5,8m^2. Nie wiem jak z pompa ciepla, to tez zalezy za ile prad sie kupuje.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2012-04-30 22:21:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 kwietnia 2012 21:33:25 UTC+2 użytkownik RadekNet napisał:

    > Czyli jakies 500 zl grzejac pompa ciepla? Dobrze licze?
    > Przypomnij Maniek z ilu kolektorow?

    Biorac pod uwage ze wiekszosc tej energii wyprodukowane jest w okresie
    wiosenno-letnio-jesiennym, kiedy PC w nocy sie "nudzi" i moze ta energie produkowac w
    calosci w II taryfie, a przy okazji juz od konca wiosny, az do poczatku zimy COPy sa
    wysokie z uwagi na duzo wyzsze temperatury DZ to mi to wychodzi 3235 / 3 (realnie
    moze wiecej ale niech bedzie) = 1078kWh * 0,32 = 345 pln. Niech bedzie 400 pln, bo
    moze w mrozne ale sloneczne dni pompa musialaby wejsc w II taryfe zeby wyprodukowac
    te pare kWh energii co w tym czasie da solar. Dlatego nie mam solara - nie oplaci
    sie.

    Ale myslalem ostatnio nad budowa basenu wiec kto wie, kto wie :) :) Taki basen z
    wylana plyta, domurowanymi na bokach scianami z bloczka betonowego i calosc ladnie
    otynkowana i przykryta folia basenowa, a caly basen otoczony mala opaska z drewna
    egzotycznego. Doplyw/odplyw do filtrow - dwie rurki PE do piwnicy i tam w jednym
    pomieszczeniu cala instalacja filtrujaca / grzejaca :) Tak licze to nie wychodzi taki
    basen az tak drogo - konstrukcja identyczna jak szamba tylko troszka wieksza :)
    pozdr.

  • 5. Data: 2012-05-01 10:14:02
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    on-forums@vbez20...
    >Ale myslalem ostatnio nad budowa basenu wiec kto wie, kto wie :)

    a ogrzewanie basenowe juz dziala - ze 80-100kWh juz wpuściłem :-)

    b.

  • 6. Data: 2012-05-01 10:41:27
    Od: <news>

    Użytkownik "Maniek4"napisał:
    > Uszanowanie

    Szału nie ma, tyle samo energii wyprodukuje zwykły piec na węgiel/drewno z
    opału za 300-600z
    Więc nie rozumiem czy się chwalisz czy się żalisz?

  • 7. Data: 2012-05-01 10:52:39
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Mon, 30 Apr 2012 20:43:10 +0100, Maniek4 <r...@l...pl> wrote:

    > 5,8m^2. Nie wiem jak z pompa ciepla, to tez zalezy za ile prad sie
    > kupuje.

    Czyli w moim przypadku 4 tys zl... Zatem zwrot inwestycji po 8 latach, nie
    liczac wrostu cen pradu. Mnie sie podoba :)

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 8. Data: 2012-05-01 18:11:22
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-05-2012 o 10:41:27 <news> napisał(a):

    > Szału nie ma, tyle samo energii wyprodukuje zwykły piec na węgiel/drewno
    > z opału za 300-600z
    Taaa pewnie, tylko on to ma za góra 50zł za prąd, a ty musisz wydać
    znacznie więcej.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2012-05-01 19:07:22
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:

    > Taaa pewnie, tylko on to ma za góra 50zł za prąd, a ty musisz wydać
    > znacznie więcej.

    50 zł za prąd plus koszty amortyzacji solarów, o czym zapomniałeś
    napisać, a tu już sprawa nie przedstawia się tak pięknie.

    Ja spalam ok pół tony węgla na grzanie ciepłej wody poza sezonem
    grzewczym. To daje wydatek rzędu ok 400 zł razem ze zużyciem prądu do
    pompek i dmuchawy, w skali sezonu letniego - od końca kwietnia do połowy
    października.

    Jeżeli solar kosztujący powiedzmy 12 tys z usługą jego zamontowania
    miałby mi ten wydatek zastąpić, to mam 30 lat. Tyle to solar nie
    wytrzyma i o ile nie jest to samoróba, względnie coś, co zmieści się w
    kwocie max 3000 zł razem z całym osprzętem, naprawami przez okres
    eksploatacji i konserwacją, to nie ma najmniejszego sensu ekonomicznego.

    Wolę grzać wodę węglem. :-P

    pozdr
    Robert G.

  • 10. Data: 2012-05-01 19:58:45
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Tue, 01 May 2012 18:07:22 +0100, Robert G <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > kwocie max 3000 zł razem z całym osprzętem, naprawami przez okres
    > eksploatacji i konserwacją, to nie ma najmniejszego sensu ekonomicznego.

    Coscie se tak ufiksowali na 12 tys zl?? Mowimy o mankowej instalacji, o
    mankowych uzyskach, wiec mowmy i o mankowych kosztach.
    Maniek napisal, ze ma niecale 6m2 czyli 3 kolektory. Plus bufor i reszta
    instalacji w NAJGORZYM razie wyjdzie polowa tego co piszesz.
    W moim prypadku to bedzie kolo 4 tys zl czyli 8 lat. A realnie pewnie z 6,
    bo ceny pradu ida w gore a nie w dol.

    > Wolę grzać wodę węglem. :-P

    Weglem? To juz w ogole nie ma co gadac ... ja porownuje do pompy ciepla a
    tez mi sie oplaca. Fajnie bedzie za pare lat miec ciepla wode za free ;)

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com